• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

folksam vill inte försäkra

Sv: folksam vill inte försäkra

Hej, jag har diskuterat med Folksam om pris sättningen och dom menar att olycksrisken i storstadsområdet är större än på landet vilket man kan nog hålla med om. Men nu är det ju så att alla som jag känner med husbil och husvagn aldrig kör i hemma staden eller campar där då dom faktiskt bor där och inte behöver. Alltså det borde ju vara dom som bor i de billiga områdena som skulle betala mera som besöker Stockholm tex. Bovarna reser knappt runt utan stannar i stan och försörjer sig.
En tanke som kanske försäkringsbolagen borde ta en titt på.
Carl-Axel

Då skulle dom alltså försäkra bilen där den används, hur skulle det gå till med en husbil? GPS-Tracking? Långt hemifrån, högre premie? Åker man till Paris eller Barcelona, skyhög premie p.g.a. risk och avstånd? :confused:

Vilket tel nr är det aktuella, på vissa ställen står det 020-55 70 10, på andra, t ex på Folksams sida för vår försäkring 0771-55 70 10.
Kanske fungerar båda?

Tillbaka
Toppen