• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

folksam vill inte försäkra

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: folksam vill inte försäkra

Hej, jag har diskuterat med Folksam om pris sättningen och dom menar att olycksrisken i storstadsområdet är större än på landet vilket man kan nog hålla med om. Men nu är det ju så att alla som jag känner med husbil och husvagn aldrig kör i hemma staden eller campar där då dom faktiskt bor där och inte behöver. Alltså det borde ju vara dom som bor i de billiga områdena som skulle betala mera som besöker Stockholm tex. Bovarna reser knappt runt utan stannar i stan och försörjer sig.
En tanke som kanske försäkringsbolagen borde ta en titt på.
Carl-Axel
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: folksam vill inte försäkra

Då skulle dom alltså försäkra bilen där den används, hur skulle det gå till med en husbil? GPS-Tracking? Långt hemifrån, högre premie? Åker man till Paris eller Barcelona, skyhög premie p.g.a. risk och avstånd? :confused:
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: folksam vill inte försäkra

Vilket tel nr är det aktuella, på vissa ställen står det 020-55 70 10, på andra, t ex på Folksams sida för vår försäkring 0771-55 70 10.
Kanske fungerar båda?
 
Toppen