• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Flytta solpanel

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Jag har limmat fästena till solpanelen på taket med sikaflex. Håller mycket bra:D
Nu skulle jag vilja flytta dem, men de sitter som berget. Hur kan man få loss dem? Jag har provat att få in ett bågfilsblad mellan, men det funkar inget vidare.:quest:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Flytta solpanel

Hej, det kanske kan gå bättre med en sån skärtråd som bilglasmästarna använder, det är nog värt ett försök i alla fall.

snore.gif

mvh jocke
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Om man inte är extremt försiktig så kan man skada taket ordentligt. Går det inte med värme?
 
Ä

ärla

Guest
Sv: Flytta solpanel

ta en spackelsspade lägg ann mot taket knacka med en hammare försiktigt , lycka till.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Flytta solpanel

Jag har limmat fästena till solpanelen på taket med sikaflex. Håller mycket bra:D
Nu skulle jag vilja flytta dem, men de sitter som berget. Hur kan man få loss dem? Jag har provat att få in ett bågfilsblad mellan, men det funkar inget vidare.:quest:
Hej beställde solpanel i går vill inte göra samma misstag som du, var har du satt den? Vart vill du flytta den
Häls. Ulf Wikar
 
Senast ändrad:

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Hej beställde solpanel i går vill inte göra samma misstag som du, var har du satt den? Vart vill du flytta den
Häls. Ulf Wikar
Det är bara för att jag vill ha plats för en till. Som det är nu räcker strömmen bara 3 dagar till kylskåpet.
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Jag har tyvärr inte lyckats få tag i en sådan. Glasmästaren hade ingen. Jag kommer i stället att såga av dem med vinkelkapen och låta bottendelen sitta kvar. (L-profil) Sedan får solpanelen plats över iaf.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Flytta solpanel

Du gör en en stáltrád och 2 trabitar mera komplicerat är det inte
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Hmm, jasså. Jag trodde det var någon variant med tandad tråd.
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Varmluftspistol brukade vi använda på båten när något med tätklet skulle bort, var försiktig så inte lacken missfärgas. Det behöver bli rätt så varmt innan styrkan i kletet minskar.
// Peter
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
406
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Tack, men detta är inget tätklet utan Sikaflex. Kan väl jämföras med sättlim skulle jag tro
 

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2024
Sv: Flytta solpanel

Hej, det kanske kan gå bättre med en sån skärtråd som bilglasmästarna använder, det är nog värt ett försök i alla fall.

snore.gif

mvh jocke
Gör som Jocke skriver,men använd pianotråd så håller det bättre,såga dig igenom så att säga.Har tagit bort massor av bilrutor på detta sätt. Får du inte bort den,hör av dig så kanske jag kan hjälpa,ska till svärmors grav o plantera när det våras / Bosse
 
Toppen