• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmare Fläktvred byte

Laima och Magnus

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
36523
Medlemskap
2024
Hej.
Försöker mig på byta fläktvredet som sagt upp sig precis.
Kommit så långt, se bild.
Någon som pysslat med detta kanske som vet hur få ut resten på smidigaste sätt ?
Tack på förhand
 

Bilagor

  • IMG_20230423_203321.jpg
    IMG_20230423_203321.jpg
    1,7 MB · Visningar: 224

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
292
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Jeg har dessverre ikke hatt tid til å se noe mer på dette, men da jeg startet opp bilen i dag fiklet jeg litt med vrideren, og da jeg tok i litt ekstra og vred den til litt over Max/Defroster våknet vifta til live igjen, og går nå for fullt hele tiden. Det er helt klart at problemet ligger der, enten i selve vrideren eller kontaktsettet bak, så da er det bare å få tid til å fikse det. Men nå kan jeg hvertfall bruke bilen igjen, så lenge jeg har fungerende AC i sommervarmen skiter jeg i om vifta må gå på fullt!:)
 

Göran Öhman

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
25995
Medlemskap
2024
Hej.
Försöker mig på byta fläktvredet som sagt upp sig precis.
Kommit så långt, se bild.
Någon som pysslat med detta kanske som vet hur få ut resten på smidigaste sätt ?
Tack på förhand
Hur har det gått Svein ?
Om du tar lös locket där man kan fästa karta mm,4 skruvar. Sedan ta ut radiodel, 2 skruvar. Sedan lovar du resten ovan radion så du ka se ner i hålet. Nu kommer du åt vredet. Lossa elkopplingen från vredet. Sitter 2 små skruvar som måste tas lös i vredet använd magetmejsel så du inte tappar ner dom. Nu kan du lossa vredet. Har fått byta några så jag vet att det tar ca 2 timmar att byta ut vredet. Lycka till.
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
963
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Den killen gör det svårare än vad det är. Kolla min länk i den andra fläktvredbytartråden. Säger inte att det är lätt men det är genomförbart utan att riva hela instrumentbrädan.
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Hittar det inte! Var? Länk?
 
Toppen