• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fläkt till kylning av kylskåpet

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Dvs det går att rensa ett litet hål, och hålet är runt.

Roysan

:msn_tongue: :msn_tongue: :msn_tongue: :msn_tongue: :msn_tongue:. Med en dåres envishet eftersom jag tidigare har hävdat och fortfarande vidhåller efter dels kontroll av tre olika gamla munstycken nu, och som ytterligare ett bevis vid kontakt med en meck i ett annat ärende på en av de stora gasolfirmorna som man kan köpa reservdelar från.
Hålen är gnistade ut och rektangulära, den lilla inpressningen är rund men hålet är rektangulärt.
Jag passade på att fråga mecken på gasolfirman med lite undran.... och han sa "Nej, de är inte runda ???" Jag frågade om det finns runda. "Nja, det vet jag inte.....tror jag inte ??? men folk petar med vad som helst tills lågan brinner upp i halva skorstenen".

Fotat i motljus, därav lite underligt. Men det vita lilla hålet i mitten påminner om formen på en fotbollsplan.
Gasolmunstycke.JPG


Jag kan fortfarande ha fel.... Men efter kanske tio munstycken och frågan till gasolmecken så har jag bara haft att göra med rektangulära hål :p och troligen han med. Men det kan ju finnas andra ändå.

M. mycket v. h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen