• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fjällen då, nu och för alltid

Peter Ekelund

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
29204
Medlemskap
2022
... är uppropet för en hållbar fjällvärld.

Visa bilaga 212593
Destinationsbolagen i Vemdalen, Funäsfjällen och Lofsdalen åsidosätter konkurrenssituationen och går samman för någonting viktigare. Tillsammans med Härjedalens Kommun kallar de till upprop i kampanjen Fjällen Forever – ett digitalt löfte om att ta hand om fjället.

Besöksnäringen i Härjedalen väntar ännu en välbesökt sommar i fjällen. Besökarantalet ställer krav på destinationerna att kommunicera till gäster hur de ska agera i fjällmiljöerna för att värna om naturen.

I en gemensam kommunikationskampanj har fjälldestinationerna i Härjedalens Kommun skapat ett upprop. Bestående av ett digitalt löfte som signeras på fjallenforever.se.


Med det ökande antalet besökare och husbilar utefter våra vägar, aktualiseras medvetenheten och behovet av ett hållbart resande.

En hjälp på vägen i form av en enklare uppförandekod, kan nog vara på sin plats på vissa håll, för att värna om vår natur och undvika onödiga konflikter med lokalsamhället.

Tommy
Vi har nyss varit i fjällen och det är hemskt hur det saker och far. Både jag och frugan har skrivit på.
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Skulle slitaget bli mindre för att man tar betalt, i så fall måste ju priset sättas så att de flesta avstår från att gå där.

Det kanske blir pengar till att inhängna, informera och reparera m.m. ? Men det är klart ett inträde på 2000Kr/person kan nog avhålla ganska många också, men då behöver det gälla alla.
 
Toppen