Björn R
HBK Medlem
Allt börjar någonstans och alla insatser är bra. Vi vill behålla vår vackra natur! Även vi har skrivit på.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jo, det räknas nog det med.Självklart skriver jag under på detta.
Vi har nyss varit i fjällen och det är hemskt hur det saker och far. Både jag och frugan har skrivit på.... är uppropet för en hållbar fjällvärld.
Visa bilaga 212593
Destinationsbolagen i Vemdalen, Funäsfjällen och Lofsdalen åsidosätter konkurrenssituationen och går samman för någonting viktigare. Tillsammans med Härjedalens Kommun kallar de till upprop i kampanjen Fjällen Forever – ett digitalt löfte om att ta hand om fjället.
Besöksnäringen i Härjedalen väntar ännu en välbesökt sommar i fjällen. Besökarantalet ställer krav på destinationerna att kommunicera till gäster hur de ska agera i fjällmiljöerna för att värna om naturen.
I en gemensam kommunikationskampanj har fjälldestinationerna i Härjedalens Kommun skapat ett upprop. Bestående av ett digitalt löfte som signeras på fjallenforever.se.
![]()
Fjällen då, nu och för alltid - Fjällen Forever
fjallenforever.se
Med det ökande antalet besökare och husbilar utefter våra vägar, aktualiseras medvetenheten och behovet av ett hållbart resande.
En hjälp på vägen i form av en enklare uppförandekod, kan nog vara på sin plats på vissa håll, för att värna om vår natur och undvika onödiga konflikter med lokalsamhället.
Tommy
Skulle slitaget bli mindre för att man tar betalt, i så fall måste ju priset sättas så att de flesta avstår från att gå där.![]()
Avgifter för fjällvandring införs i Årefjällen - P4 Jämtland
En frivillig avgift för att ge sig ut och vandra på fjället. Det är nu på väg att införas i Södra Årefjällen. "Om vi inte gör någonting så kommer naturen ...sverigesradio.se
Skulle slitaget bli mindre för att man tar betalt, i så fall måste ju priset sättas så att de flesta avstår från att gå där.