Tommy Dynér
FD HBK Medlem
... är uppropet för en hållbar fjällvärld.

Destinationsbolagen i Vemdalen, Funäsfjällen och Lofsdalen åsidosätter konkurrenssituationen och går samman för någonting viktigare. Tillsammans med Härjedalens Kommun kallar de till upprop i kampanjen Fjällen Forever – ett digitalt löfte om att ta hand om fjället.
Besöksnäringen i Härjedalen väntar ännu en välbesökt sommar i fjällen. Besökarantalet ställer krav på destinationerna att kommunicera till gäster hur de ska agera i fjällmiljöerna för att värna om naturen.
I en gemensam kommunikationskampanj har fjälldestinationerna i Härjedalens Kommun skapat ett upprop. Bestående av ett digitalt löfte som signeras på fjallenforever.se.
fjallenforever.se
Med det ökande antalet besökare och husbilar utefter våra vägar, aktualiseras medvetenheten och behovet av ett hållbart resande.
En hjälp på vägen i form av en enklare uppförandekod, kan nog vara på sin plats på vissa håll, för att värna om vår natur och undvika onödiga konflikter med lokalsamhället.
Tommy

Destinationsbolagen i Vemdalen, Funäsfjällen och Lofsdalen åsidosätter konkurrenssituationen och går samman för någonting viktigare. Tillsammans med Härjedalens Kommun kallar de till upprop i kampanjen Fjällen Forever – ett digitalt löfte om att ta hand om fjället.
Besöksnäringen i Härjedalen väntar ännu en välbesökt sommar i fjällen. Besökarantalet ställer krav på destinationerna att kommunicera till gäster hur de ska agera i fjällmiljöerna för att värna om naturen.
I en gemensam kommunikationskampanj har fjälldestinationerna i Härjedalens Kommun skapat ett upprop. Bestående av ett digitalt löfte som signeras på fjallenforever.se.

Fjällen då, nu och för alltid - Fjällen Forever

Med det ökande antalet besökare och husbilar utefter våra vägar, aktualiseras medvetenheten och behovet av ett hållbart resande.
En hjälp på vägen i form av en enklare uppförandekod, kan nog vara på sin plats på vissa håll, för att värna om vår natur och undvika onödiga konflikter med lokalsamhället.
Tommy