• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fixar Internet i bilen

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
image.jpg

En ny router med 4G fixar snabb uppkoppling i bilen för upp till 10 enheter samtidigt.

För den som önskar uppkoppling till hela familjens enheter under bilresan finns numera Huaweis 4G-router E8377. Routern ansluts direkt till bilens cigarettuttag och den har även ett usb-uttag så att man samtidigt kan ladda en telefon eller surfplatta.
Uppkopplingen sker alltså via 4G vilket ger en teoretisk maximal nedladdningshastighet på 150 Mbit/s även om du för det mesta säkert hamnar lägre än så. När du enbart har tillgång till 3G-nät är den teoretiska maxhastigheten 42 Mbit/s och den kan delas mellan upp till 10 enheter som kan vara anslutna samtidigt.

Sv: Fixar Internet i bilen

Just nu finns en hake, i alla fall för dom som inte har Tele2:

"Routern säljs i Sverige exklusivt hos Tele2 men haken är att man redan måste ha ett abonnemang hos dem för att kunna köpa Huawei Car-Fi. Med routern följer ett nytt typ av kontantkort för mobilt internet, kallat Data on demand som innehåller 5 GB data utan bäst-före-datum. När datapotten är slut går den att fylla på via den vanliga mobilräkningen."

Men kanske kommer utan abonnemang så småningom.

Hälsningar/Hike

"10 enheter samtidigt"...?
Hur stor husbil måste det bli om man t.ex. är 2 vuxna och 8 Googlande barn/barnbarn?

Man kan ju tänkas vilja dela ut anslutning för vänner som också står intill på ställplatsen ;)

Jag har denna, 30 Gbyte, ca 30-50 Mbit, 148:- i månaden.

Visa bilaga 95491

Den delar jag gärna med mig till 6 lediga portarna. Kan aldrig göra av med 30 Gbyte/mån.

Jag la ett bud på Tradera och fick en lika dan fast obunden för 360 kr (ny i förpackning). Jag använder Hallon kontantkort för 89 kr/30 dagar.

Tillbaka
Toppen