• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fixar Internet i bilen

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
image.jpg

En ny router med 4G fixar snabb uppkoppling i bilen för upp till 10 enheter samtidigt.

För den som önskar uppkoppling till hela familjens enheter under bilresan finns numera Huaweis 4G-router E8377. Routern ansluts direkt till bilens cigarettuttag och den har även ett usb-uttag så att man samtidigt kan ladda en telefon eller surfplatta.
Uppkopplingen sker alltså via 4G vilket ger en teoretisk maximal nedladdningshastighet på 150 Mbit/s även om du för det mesta säkert hamnar lägre än så. När du enbart har tillgång till 3G-nät är den teoretiska maxhastigheten 42 Mbit/s och den kan delas mellan upp till 10 enheter som kan vara anslutna samtidigt.

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025
Sv: Fixar Internet i bilen

Just nu finns en hake, i alla fall för dom som inte har Tele2:

"Routern säljs i Sverige exklusivt hos Tele2 men haken är att man redan måste ha ett abonnemang hos dem för att kunna köpa Huawei Car-Fi. Med routern följer ett nytt typ av kontantkort för mobilt internet, kallat Data on demand som innehåller 5 GB data utan bäst-före-datum. När datapotten är slut går den att fylla på via den vanliga mobilräkningen."

Men kanske kommer utan abonnemang så småningom.

Hälsningar/Hike

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

"10 enheter samtidigt"...?
Hur stor husbil måste det bli om man t.ex. är 2 vuxna och 8 Googlande barn/barnbarn?

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Man kan ju tänkas vilja dela ut anslutning för vänner som också står intill på ställplatsen ;)

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Jag har denna, 30 Gbyte, ca 30-50 Mbit, 148:- i månaden.

Visa bilaga 95491

Den delar jag gärna med mig till 6 lediga portarna. Kan aldrig göra av med 30 Gbyte/mån.

Jag la ett bud på Tradera och fick en lika dan fast obunden för 360 kr (ny i förpackning). Jag använder Hallon kontantkort för 89 kr/30 dagar.

Toppen