Sv: Fiske-Tjatter

Nämen nu får ni väl ändå ge er Grevar och Baroner. Får en annan som är av släkten BLÅTAND, göra sig hörd här ibland allt kackel???.
Ja, det är igentligen inte så mycket jag ville säga( MEN ). En rapport var ju låvad sååå. Nu vet jag var "skåpet" ska stå vad det gäller fisket, det fick jag klart för mig i dag vid gölen.
Och det ska stå??? , ja vi tar det från början tror jag. Proffset ville ju att jag rullade ut röda mattan och dyligt för honom, men icke sa nicke, där blev det skit i pumpen kan man väl säga,för här rullas det inte ut några mattor, eller något annat i tygväg heller för den delen.
Jodå proffset kom och skroderade om sina drag med orden om att nu skall du få se på fan. Men att han skulle ha med sig ett gammalt linneskåp, det trodde jag väl alldrig.
Jag frågade lite fundersamt va fan ska du med ett gammalt linnesåp till ??. Jo du sa proffset det ska jag visa dig när dagen är slut. VAR skåpet ska STÅ?. Och om du inte fattar så är det en riktig" LOOOSER "som åker hem med mask-kistan kepisch.
Jo,jo sa jag men vi behöver inte tävla i fisket om du inte vill sa jag. SKITSNACK sa proffset nu åker du dit, det här vinner jag,fattar du??. Javisst sa jag,så är det nog?.
Vi började att fiska ,men ingen fick någon fisk av oss fast det var en hel del vak i gölen. Jag såg att han bar omkring på mask-kistan ,för att han ville att den skulle vara mera åt mitt håll varefter dagen gick.
När det var en kvart kvar av dagens fiske tittade jag bort åt hans håll, och fick se att han var blålila in ansiktet av allt bärande av skåpet under dagen, och då tänkte jag. Nu får det vara slut på pinan för honom, så jag tog upp en Regnbåge på 1,5 kilo,och sa till honom att nu är tävlingen SLUT så ta det lungt.
Det sista jag såg av" PROFFSET "var ett maskätet Linneskåp som stog på takräcket på en gammal OPEL Safira och som åkte mot ett väderstreck som leder till Västervik.
Så sensmoralen av denna historia är." NU VET JAG VAR SKÅPET STÅR."
TJINGELING: