• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

hmmmmm....har blivit mycket "von" här nu sen jag senaste kikade in, är det möjligtvis det stundande bröllopet för kronprinsessan som spelar in med förhoppning om en inbjudan till Galamiddagen ?

Nåväl, vill vissa herrarna från Öst en liten abborre tagen förra helgen i Mörtsjön, sydväst Borås.

...o önskar självklart ett riktigt skitfiske till både Anders o Hasse denna helgen ! Ska bli spännande o följa denna drabbning. :)

Pekka

Bilagor

• Liten abborre, Mörtsjön.jpg
    Liten abborre, Mörtsjön.jpg
    9,3 KB · Visningar: 2
F

F.d. 410

Guest

Kul och se att du fått igång datorn Pekka.
Aborre? är det inte en plattfisk, man ser ju vecken när du vek ihop den för hemtransport!
Dessutom ser det ut som du borde peta naglarna.

Jo idag har det varit fiske tillsammans med Hasse vid Bottengölen. Totalt händelselöst, inget att orda om bortsett från att man fick sitta i strålande sol.

Nu blir det väl att hoppas på isfiske.

Anders

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest

...jho, skit under naglarna får man allt räkna med som fiskare Anders...o du kanske har rätt, var nog en plattfisk o ingen abborre jag fick förra helgen. :wink:

...isfisket välkommnar dig här o du ska i god tid få reda på datum, men glöm absolut inte toppluvan bara!

F

F.d. 410

Guest

Har införskaffat någon typ av ryssliknande pälsmössa som skall klara Sibirien-kyla. Den skall säkert hålla "huvudkontoret" i rätt temperatur.

Dessutom finns gott om långkalsonger, tröjor och scooterovarall så kylan räds jag inte för. Nä, det är nog risken för utebliven fångst som jag bekymmrar mig mest över.

Anders

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Nämen nu får ni väl ändå ge er Grevar och Baroner. Får en annan som är av släkten BLÅTAND, göra sig hörd här ibland allt kackel???.

Ja, det är igentligen inte så mycket jag ville säga( MEN ). En rapport var ju låvad sååå. Nu vet jag var "skåpet" ska stå vad det gäller fisket, det fick jag klart för mig i dag vid gölen.

Och det ska stå??? , ja vi tar det från början tror jag. Proffset ville ju att jag rullade ut röda mattan och dyligt för honom, men icke sa nicke, där blev det skit i pumpen kan man väl säga,för här rullas det inte ut några mattor, eller något annat i tygväg heller för den delen.

Jodå proffset kom och skroderade om sina drag med orden om att nu skall du få se på fan. Men att han skulle ha med sig ett gammalt linneskåp, det trodde jag väl alldrig.

Jag frågade lite fundersamt va fan ska du med ett gammalt linnesåp till ??. Jo du sa proffset det ska jag visa dig när dagen är slut. VAR skåpet ska STÅ?. Och om du inte fattar så är det en riktig" LOOOSER "som åker hem med mask-kistan kepisch.

Jo,jo sa jag men vi behöver inte tävla i fisket om du inte vill sa jag. SKITSNACK sa proffset nu åker du dit, det här vinner jag,fattar du??. Javisst sa jag,så är det nog?.

Vi började att fiska ,men ingen fick någon fisk av oss fast det var en hel del vak i gölen. Jag såg att han bar omkring på mask-kistan ,för att han ville att den skulle vara mera åt mitt håll varefter dagen gick.

När det var en kvart kvar av dagens fiske tittade jag bort åt hans håll, och fick se att han var blålila in ansiktet av allt bärande av skåpet under dagen, och då tänkte jag. Nu får det vara slut på pinan för honom, så jag tog upp en Regnbåge på 1,5 kilo,och sa till honom att nu är tävlingen SLUT så ta det lungt.

Det sista jag såg av" PROFFSET "var ett maskätet Linneskåp som stog på takräcket på en gammal OPEL Safira och som åkte mot ett väderstreck som leder till Västervik.

Så sensmoralen av denna historia är." NU VET JAG VAR SKÅPET STÅR."

TJINGELING:

F

F.d. 410

Guest

OK, OK jag viker mig! Hasse vann dagens rond. Men det kommer fler tillfällen, han hade bara en j....a tur att knuten höll.

Vid hemfärd drösade det av drivande bomb-flöten i gölen tack vare att Hasse begagnar sig av "kärring-knutar" villka lätt glider upp vid tuffare tag, men mindre mörtar håller dom för.

OK jag bekräftar att han fick en båge på 1.5 kg men vid besiktningen fann jag att den måste drabbats av fen-influensan och saknade fenor både över, under och fram o bak eftersom han inte fått någon spruta.

Som en direkt följd av detta kunde bågen givetvis inte göra något större motstånd och därför höll Hasses kärringknut.

Anders

F

F.d. 50064

Guest

Ni förde väl ett j...a liv kan jag tänka.
Så fisken gick ut i mitten och ställde sig vid botten.
Jag tror att ni får hitta en annan göl att åka till.
Där man inte känner igen era röster.
Nu fick Hasse en förvirrad stackare,tur var väll det att din svit bröt här.
:mcride:

F

F.d. 52909

Guest

Grattis Hasse...o Anders tar nog med sig ett lite mindre skåp nästa gång, med tanke på Zafira o linneskåp. :rolleyes:

Anton, att dessa 2 herrar "tjötar" så man riskerar få skoskav i örona om man är i närheten kan vi vara helt klara över, men vad värre är ju faktiskt att de åter igen hade svårt med minnet.

De glömmer helt enkelt o ta foton...

F

F.d. 50064

Guest

Hej Pekka
Ja jag vet,det här med foto å teknik är inte deras starka sida.
Man skulle vilja se lite dramatiska bilder.
När bågen går ur vattnet Anders har ju en kanon kamera den slår säker
en 10-15 bilder/sek.eller ännu fler,och kan zooma in säkert från 500m med bra resultat klart man behöver ett stativ till det.
Där ligger man ilä med lådkameran.
När en annan är ute å fiskar så är man oftast själv å då blir det krångligt, ta hem fisken samtidigt fotografera.
Har några bilder som är tagna för ett tag sedan,inget märkvärdigt.
Frun och jag har köpt julpynt till mina epoxy flugor.Hon skakar bar på
huvudet.Men så är det att vara gifte med en .... (fyll i själv).
Nu börjar dom likna mindre papegojor i alla fall.All så flugorna.
Är det någon som vet om man använder vanligt garn när man skal göra
kroppen till Klinkhammer .Är det någon som binder egna flugor med egna
idèer om matreal och mönster.Vi kanske till och med kan öppna en ny tråd FLUGFISKE & FLUGBINDNING.eller utöka den befintliga tråden FLUGSPÖ.
Man visar sina kreationer.
Den som gör den häftigaste flugan och den som har gjort den häftigaste fluga med fångst.Jag tror ju att man kan använda det mesta till flugbindning,tills fantasin sätter stopp.
Ni som kan det här med flugbindning kan väll hjälpa oss andra nybörjare.
Oftast köper man ju på sig en massa onödigt som egentligen inte behövs.
Ha en bra vecka
hälsar

Bilagor

• GEDD1X.JPG
    GEDD1X.JPG
    22,3 KB · Visningar: 122
  • gaedda40411.JPG
    gaedda40411.JPG
    25 KB · Visningar: 122

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jo du pekka, jag tog bilder men du vet det där med datateknik det är inte min starka sida så jag sket i att försöka få in några bilder. Därimot är minnet mycket skarpt i vissa lägen.Det fanns en hel del matnyttigt att se från gölen, bla korv och ungspannkaka.

Och förresten vem vill sen en bortflyende Opel Safira med ett mask-ätet Linneskåp på taket???.

F

F.d. 410

Guest

Har idag varit ute vid havet, frisk vind och frisk havsluft i lungorna och tyst förutom vågornas brus förstås.

Någon havsöring blev det inte men det var härligt ändå.

Bilagor

• 2009-11-25_173320.jpg
    2009-11-25_173320.jpg
    19,4 KB · Visningar: 8
F

F.d. 410

Guest

Anton!
Varför kommer inte mina bilder upp direkt som din på inlägget nedan?
Vad gör jag för fel?

Kommer det någon bild på 22kgs gäddan ikväll eller blev det/du torsk?

Anders

F

F.d. 410

Guest

Vilken prydlig kille det dök upp här helt plötsligt. Jag har ju bara sett herrn arbetskläder som dessutom stinker av mört.

Kul, bra bild förövrigt med fin skärpa, men det var ju bevisligen inte du som tog bilden denna gång.

OKOK, hjälp mig! Vad gör jag för fel. Förväntar mig svar nu när jag kallat dig prydlig

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Anders gå in under Markisen,hur lägger jag in och besvarar ett ämne. Där har Bigge lagt in info.

Lycka till.

F

F.d. 52909

Guest

Tackar dig Hasse för att du är snäll o så behjälplig ang min adept (jo, vet att du inte helt vill släppa grabben till Gingri stavby utan insyn) till o lägga in foton på ett riktigt sätt, sen måste jag också få passa på att få utrycka min beundran över dina enorma framsteg med fotoinlägg här på forumet.

En fundering bara som jag har Hasse..det där ogräset på din haka, gör det nån nytta eller ?

Anders, du glömde polarvantar i din lista !

Anton, jo jag vet...har vi något hopp ?

:)...ta hand om er nu !

Pekka

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Säger så här Pekka,vad det gäller håret i ansiktet. Innan du tog över ansvaret för adepten var det stört omöjligt att få till nån som helst hårbeväxtning runt huvet.

Nu mera när man inte behöver slita av sig håret av ren besvikelser, så blir det att det får sitta kvar.

För att understryka mitt påstående visar jag här ett bildbevis på en av besvikelserna.

20091109048.jpg

Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest

Vet du Hasse, du är inte lite go du...men visst var inte allt till besvikelse med adepten ? Något bra o gött var det väl ? Anders är ju en skön kille bara han har vett o hålla tyst när lärarna talar o instruerar.

Men förstår hur du menar, din skäggväxt kom tillbaka när han sökte in på huvudlinjen här i Gingri stavbys lärosäte för fiskteknik o fångst.

Ja vad säger man, lära en blind till o meta eller leda den frusna till värmen. Kanske ett väldigt klokt val utav dig att "lassa" över adepten till mig med bekostnad utav ev färre hårstrån i mitt nylle. Det är säkert till förnöjsamhet för "sherriffen" i byn (alltså Annette) så hon slipper få muchishen i sitt nylle varje gång hon vill kramas.

....ska nog försöka odla barr under hakan så får vi se hur det går, foton kommer !

Toppen