• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

No problemas! Jag har ju avslöjat min nya innovation för dig, det där med pallen. Minns du?

F

F.d. 52909

Guest

Nordpolen Hasse ? Har Anders tur behöver det inte bli längre än till framsidan, d.v.s Västsveriges inland. :p

...o du kanske tror att jag glömt av bildpotpurriet ? Inte en chans ! Har suttit o letat i gömmorna bara...så ikväll blir det time. :yes:

Anders, jodå...Hasse vet allt hur en slipsten ska dras när det gäller isfiske också, är väl bara det problemet att han är så himla "fröösen" utav sig. Trots den fina vinterkepan han fick utav mig inför förra vintern ! (kan sätta in en bild på den i afton om så önskas)

Lovikavantar ihop med att rensa fisk ? Absolut ingen bra ide kan jag ju direkt säga, här kör vi barhudade...när vi har kommit in i värmen.

Pekka

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Ska bli kul med lite bildvisning så här en kulen lördagskväll, fast en del av bilderna kan jag bortförklara redan nu ,tror jag?.

Hmmmm,du får nog ta och delge oss alla vad den(inovationen) består av Anders, I do not remember.

F

F.d. 52909

Guest

Får bli ett "litet" potpurri denna gången...vill också visa hur någon har gjort ett försök med photoshop, kopiator o hemmasnickrat vykort.

...nåväl, alla försök till knep o knåp är väl bra inom fiske så fortsätt gärna o skicka in till min adress för bara det är ett foto så tror jag på er. :)

1an.jpg2an.jpg

3an.jpg

4an.jpg

5an.jpg

F

F.d. 410

Guest

Nordpolen Hasse ? Har Anders tur behöver det inte bli längre än till framsidan, d.v.s Västsveriges inland. :p

...o du kanske tror att jag glömt av bildpotpurriet ? Inte en chans ! Har suttit o letat i gömmorna bara...så ikväll blir det time. :yes:

Anders, jodå...Hasse vet allt hur en slipsten ska dras när det gäller isfiske också, är väl bara det problemet att han är så himla "fröösen" utav sig. Trots den fina vinterkepan han fick utav mig inför förra vintern ! (kan sätta in en bild på den i afton om så önskas)

Lovikavantar ihop med att rensa fisk ? Absolut ingen bra ide kan jag ju direkt säga, här kör vi barhudade...när vi har kommit in i värmen.

Pekka

Jodå, den frusenheten har jag fått uppleva. Vi var ju ute i min båt en solig septemberdag och fiskade och så fort det gick över 5 knop kröp han ner på durken med både militärens läderhuva och keps på huvudet eftersom det blåste i nacken.

Själv stod jag givetvis i bar överkropp och njöt i sensommarsolen.

Blev det någon fiske kanske du undrar, nja det var lite dåligt med det. Hasse fick iofs en ganska rejäl, just det, mört faktiskt. Det finns tyvärr ingen bild, den åkte tillbaka med blixtens hastighet av någon outgrundlig anledning.

Nä nu skall jag preparera utrustningen inför morgondagens batalj med Hasse och förhoppningsvis även Marianne.

Anders

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jag lägger in ett par bilder från Bottengölen tagna för tre veckor sedan.
Marianne skall tyvärr inte med i morgon Anders,så får du någon fisk får du vara Håvdam skälv.

20091010006.jpg

20091010010.jpg

F

F.d. 52909

Guest

Önskar er båda ett härligt skitfiske o ser fram emot bilder därifrån.

Pekka

F

F.d. 410

Guest

Tack för det Pekka. Blev en lyckad fiske dag.
Hasse fick upp 2 fina bågar men tappade tyvärr flera stycken

Själv fick jag upp 3 st varav den största vägde 3.7 kg!!!! också fick jag förståss en mört också.

Tyvärr glömde jag min kamera men Hasse plåtade med mobilen.

Anders

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Ja du Pekka, nyss hemkommen från bottengölen med ett brett smail på läpparna. Vi sammanstrålade i morse kl:09,00 Andershj och jag,dagen började bra för min egen del med en båge på 1,1 kg. Anders lyckades att landa en, ja jissa vad?.

Dagen gick utan att varken Anders eller jag lyckades att landa något mera matnyttigt, så vid middagstid grillade vi lite korv och Anders bjöd in mig i sin husbil som han hade med sig till gölen, vi åt av den grillade korven och diskuterade hur vi skulle få något att kliva på kroken.

Sagt och gjort på med klädtrasorna och ut till verkligheten, jag bytte brygga men Anders stog kvar vid sin tidigare brygga.

Sen tog det väl ca 40 minuter så ser jag att Anders har ett påslag, och vilket påslag sen. Han jobbar frenetiskt med att förmå fisken att landa i hans håv, jag hör honom säga att det här är en stor en, samtidigt som jag ser att fisken välver sig över vattenytan.

Jag slutade att fiska och ropade till honom att ta det lungt ,ta det lungt, låt den gå sig trött om du kan. Jag måste säga att han skötte sig exemplariskt med fisken, samtidigt som jag bad till gud att, låt nu grejorna hålla tills han har fått fisken i håven.

Det var med en lättnad jag såg på, när han lyfte håven från vattnet med regnbågen ivrigt sprattlande inuti håven.

Ja vad säger man när karln tar upp en båge på 3,7 kilo, jo GRATTIS förståss. och som om det inte var nog med detta, så tar han upp ytterligare 2 st på över kilot,på ca 15 minuter.

Jo då Pekka jag fick faktiskt foton på fiskarna, MEN nu är det ju det här med datatekniken för min del. Bilderna skall över från mobilen till datorn via något som heter Blåtand, och där isar det i mina tänder efter alla misslyckade försök att överföra bilderna. Men jag jobbar vidare på att det ska bli en lösning på problemet.

Så som avslutning vill jag bara säga till dig Pekka, kom inte och säg att du fick överta en elev som inte hade grundutbildning i att hålla i ett spö.

Samanfattningsvis blev ställningen i dag 3-2 till Anders så nu får man väl se upp i fortsättningen så han inte blir för stursk.

Avslutningsvis GRATTIS en en gång Anders.

Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest

Säger så här grabbar... :msn_thumbup: GRATTIS på er båda !

Anders, som både jag o Hasse har anat...kan bli något verkligt stort utav dig.:wink: Intresset har du ju bevisat flera ggr om trots att vi bara träffats en gång hitills...men du har verkligen lyckats släpa Hasse från göl till pöl o vice versa o det är ett bevis om något.

...är stolt över dig !

Hasse, skulle aldrig komma på tanken o säga att inte Anders har fått en gedigen grundutbildning utav dig...beviset kan vi t.ex läsa om ovan.

...ok, är stolt över dig också ! extra plus för din långa dagsrapport.

Men du Hasse, har du ingen datakabel till mobilen ? Annars återstår nog bara nya synkförsök med den gamla vikingahövdingen...har du hittat synkfunktionen i mobilen ?

Pekka

F

F.d. 410

Guest

Pekka tack för dom vänliga orden, det värmer.

Och Hasse du skriver ju så vackert så man blir gråtfärdig. Trodde det skulle bli bubbelvatten o firande när jag kom hem men AC gick på bio. Men efter att hon imponerats av min fångst förståss samt förmaningen att inte kladda ner i köket, för sista ordet skall dom alltid ha, kvinnfolket.

Sen var ju det den inbördes tävlingen förståss. Glöm inte att du tidigare framhållit att mört är FISK! Alltså blev det 4 - 2 till mig!!!!:p:p:p:p:p:p

Tack för kul dag (så klart) nu håller jag på att ladda för morgondagen och kommande dagars fighter på Öland tillsammans med Anton. Just med tanke på Antons vilja att fiska även om det mörknat ute så har jag just varit och lagt in pannlampa i husbilen.

Anders

PS Hasse
Jag har aldrig varit intresserad av att se bilder på mig själv men denna gången är jag det! Var nu försiktig när du skall försöka flytta över bilderna till datorn. Tryck för tusan inte knappen med en papperskorg!!!!

Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Ja du Pekka det är lite pinit det här med dom nya prylarna, kablar till trotts så är det den nya tekniken som gäller. Och inte blir det bättre av att jag som på sätt och vis är inblandad i Bluetooth tekniken.

Det var nämligen Eriksson som utvecklade den trådlösa tekniken Bluetooth, med Harald Blåtand som namngivare, han var kung över Danmark och Norge andra halvan av 900 talet.

Det piniga är just att jag är släkt med kungfan, och jag kan inte hantera tekniken ,fattar du?.

Du frågar om jag har hittat synkfunktionen ?????? jag är glad att jag kan få i gång NOKIA 6220:en. Jag får spelet på alla nya grejer= pincoder,Webb,GPS,gränssnitt,3explorer,planet3,online,3mobil-tv,messenger,skype,tiger wood, mms,sms,realplayer, främre kamera,bakre kamrea,och gud vet allt.

Nej jag ger upp, tänk vad livet var enkelt när bara Bakelittelefonen fanns och det bara var TV: 1-2 .

Så tack för vänligheten Pekka.

F

F.d. 52909

Guest

Hasse...ge aldrig upp ! Jag var inne o kika lite på manualen till din mobil, tror du ska försöka via usb-kabeln o skippa i detta läge han den där din släkting. Du kan gå in på Nokia.se o se en demo hur man gör, skitenkelt.

Visste föresten inte att du var dansk/norsk ...:confused:

...o lyd nu Anders råd, tryck för bövelen inte på fel knapp !

Pekka

F

F.d. 410

Guest

Tjusigt Hasse

Eftersom det är rörelseoskärpa på mej, fiskarna, bryggan skogen, ja allt så kan man kanske undra var skakigheten kommer ifrån. Men var inte ledsen för det, jag förstår dig. Nästa gång tar vi med riktiga kameror.

Tack.

Anders

Eila & Pentti

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2026

Tjusigt Hasse

Eftersom det är rörelseoskärpa på mej, fiskarna, bryggan skogen, ja allt så kan man kanske undra var skakigheten kommer ifrån. Men var inte ledsen för det, jag förstår dig. Nästa gång tar vi med riktiga kameror.

Tack.

Anders

Hade för en tid sedan en jobbarkompis som började jaga. Han tog jägarlicens, skaffade oika vapen, gick med i jaktlag. Dyrt blev det tyckte han.
Första gångerna han var ute och skulle jaga hjort satt han på pass och det kom en hjort gåendes på skytte håll.
Och vad gör jägaren, jo, skakar av upphetsning så att han missar bytet totalt.....

:D Rörelse oskärpa, jo jag tackar jag...:D

Toppen