Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
det har det alltid varit på detta forumet ! inget nytt under solen ! har letat efter ny gratis husbil nu ett tag men inte hittat nån ? undrar om man måste importera ?Mycket gnäll om priser.
Jag tycker det är befogat med kritisk granskning av priser på både campingar och ställ plats när en gräs plättMycket gnäll om priser.
Kan bara säg att jag håller med dig fullt ut.Jag tycker det är befogat med kritisk granskning av priser på både campingar och ställ plats när en gräs plätt
kostar som ett hotellrum med frukost kan man ju fundera vad får jag för pengarna.
Du har helt rätt i det du säger..Tyskar och fransmän måste undra var de hamnat. Med stor erfarenhet av båda länderna skulle jag säga ett snittpris av 8 euro med en spridning från gratis till max 20 euro, med undantag av storstäderna. Naturligtvis varierar graden av infrastruktur. Men med snittpriset brukar finna vatten både in och ut. Strömmen som vanligtvis betalas direkt är emellertid dyr.
Var till mitt favoritställe nära en stad med bra restauranger. Fricampar vid en sjö. Ser solen går ner över vattnet tar kvällsdopp och badar under dagen.Var över en sväng i Danmark, inte billigt att stå med husbil på camping där heller! Danska priser hos FC...?...
Japp! Köp en fullutrustad husbil så slipper ni överpriser för att sova!Mycket gnäll om priser.
Tyskar och en del andra europeiska husbils-turister, finns på Österlen och södra Skåne.Du har helt rätt i det du säger..
Ser mycket färre Tyskar, Fransmän och holländare i Stockholm i sommar. Beror nog på den dyra Dieselpriset Och allt annat som är dyrt i Sverige ....
Man kan ju knappast jämföra enkla tyska Ställplatser med First Camp! Det är mycket diskussioner i Tyskland just nu, allt blir dyrare, många Ställplatser kostar upp till 25€ och campingpriserna är ofta 50-80€. Så det är precis samma utveckling som i Sverige. Och det är dom dyraste platserna som alltid är fullbokade, och ja det går även att boka plats i Tyskland nu mera och folk vill ha fina servicehus m.m!Tyskar och fransmän måste undra var de hamnat. Med stor erfarenhet av båda länderna skulle jag säga ett snittpris av 8 euro med en spridning från gratis till max 20 euro, med undantag av storstäderna. Naturligtvis varierar graden av infrastruktur. Men med snittpriset brukar finna vatten både in och ut. Strömmen som vanligtvis betalas direkt är emellertid dyr.
I norra Finland och norra Norge var det inga Svenska husbilar, utom oss.
(av de jag såg naturligtvis) Annars var det gott om husbilar.
Det var först på hemvägen söderut vi såg första svenskreggade husbilen, det var i närheten av Karesuando.
Inga observerade Svenskreggade husbilar vecka 27-28 2022.
Visa bilaga 224567
Man kan ju knappast jämföra enkla tyska Ställplatser med First Camp! Det är mycket diskussioner i Tyskland just nu, allt blir dyrare, många Ställplatser kostar upp till 25€ och campingpriserna är ofta 50-80€. Så det är precis samma utveckling som i Sverige. Och det är dom dyraste platserna som alltid är fullbokade, och ja det går även att boka plats i Tyskland nu mera och folk vill ha fina servicehus m.m!
Fast många fina platser kostar kanske bara 5"€ och hitta här såna, här börjar enkel grusplan 200 spännMan kan ju knappast jämföra enkla tyska Ställplatser med First Camp! Det är mycket diskussioner i Tyskland just nu, allt blir dyrare, många Ställplatser kostar upp till 25€ och campingpriserna är ofta 50-80€. Så det är precis samma utveckling som i Sverige. Och det är dom dyraste platserna som alltid är fullbokade, och ja det går även att boka plats i Tyskland nu mera och folk vill ha fina servicehus m.m!
Ja där har du rätt, Tyskland har ju fördelen att ha kvar alla enkla gamla hederliga Ställplatser! Men det nyanläggs många nya fullserviceplatser för 20€ precis som i Sverige. Och campingpriserna verkar kunna höjas hur mycket som helst på attraktiva platser under högsäsong.Fast många fina platser kostar kanske bara 5"€ och hitta här såna, här börjar enkel grusplan 200 spänn
Jag reagerade på att det inte var som vanligt där uppe.Hej
I det här området har vi kört åtskilliga gånger med MC och har i stort sett aldrig eller mycket sällan sett ett svenskregistrerat fordon undantaget lastbilar eller nära svenska gränsen. Så det är nog helt naturligt att det var så även den här gången.