• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat instrumentbelysning

PL 8

HBK Medlem
Inlägg
650
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
31890
Medlemskap
2024
Jag antar att det då är ett sådant instrument som syns i #3 och med de mörka originaltavlorna.
På vilket sätt är det problem? Är siffrorna utanför synfältet eller är inte ljuset tillräckligt? Syns de i så fall bra när det är mörkt ute?
 
F

Fd.47585

Guest
Det är några år sedan jag besökte deras hemsida och gjorde mitt ställningstagande.

Pålle
Jag har haft min i över 20 år och det har hela tiden kommit gratis uppdateringar på samma sätt. Inga avgifter sen köp och firmware uppdateringar har kommit ett antal gånger, också alltid gratis.
 

nica

HBK Medlem
Inlägg
83
Kommun
Ånge
HBK-Nr
28054
Medlemskap
2024
Du har uppenbarligen inte en Bobrik, men måste kommentera ändå. Den uppdateras hela tiden senast 2021-08-16. Så hastigheterna stämmer, kommer ny uppdatering när man sänker hastigheten inför vintern på vissa vägar och när dom går tillbaka på våren förutom övriga som kommer så fort Trafikverket ändrat något (och släppt en ny fil). Jag har haft den i över 20 år och den fungerar perfekt, finns även med körjournal om man som jag kan ta ut milersättning (kodkänd av skatteverket).
Haft min Bobrik ett drygt år nu. Den fungerar bra men trots uppdateringar kan hastighetsgränserna visa fel ibland.
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
bara tjockleken på nålen är 2 km - det är kanske därför det är glädjemätare på alla bilar 5-10 % för hög hastighet visas. (sedan är det kanske samma med trippmätaren/vägmätaren kört 100000 km enl den- - 10% verklig sträcka 90000 km-kan påverka inbytespriset om det är aktuellt att värdera detta) Min Tomtom visar faktisk hastighet och där är det denna procent ca. Jobbigt att sitta och hälsa på alla, kolla mätaren, veta att man inte missat en skylt. ....
 

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Inlägg
492
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2024
Köpte en billig Headset Up Display
kopplade in i OBD uttaget och den fungerar bra, visar hastighet, varvtal, volt och motortemperatur. De senare som grafiska staplar..
men det fungerar inte bra med Polaroid-solglas… eftersom de reflekteras i rutan
men rekommenderas
 

Kompis

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Norge
HBK-Nr
17915
Medlemskap
2024
Har også en koblet i OBD kontakten, og er fornøyd for den ser jeg døgnet rundt. Men jeg kan på radioen se tripp A og B, diesel forbruk pr 10 km, kan jeg se farten også???? Det skal jeg se på neste tur hva radioen kan vise. Mulig det bare vises det samme som i vinduet mellom fart og turtall.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.726
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
En undran
En gps visar rätt hastighet, däremot hastighetsmätaren i bilen visar för hög hastighet.
Om man kopplar in sig på OBD-kontakten får man samma(felaktiga) hastighet då?
Köpte själv en Hud-up med Gps som inte behöver anslutas till OBD uttaget
 
Toppen