Bo och Berit Larsson
HBK Medlem
Någon mer än jag, som har svårt att läsa av instrumentbelysningen på dagtid? Kan man reglera belyningen, kan inte hitta detta i instruktionsboken
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Den går att justera med mode knappen till vänster om ratten. Tyvärr räcker det inte till. Mycket svårt att avläsa i dags ljus. Jag har bytt mina mätartavlor mot vita. Stor skillnad.Någon mer än jag, som har svårt att läsa av instrumentbelysningen på dagtid? Kan man reglera belyningen, kan inte hitta detta i instruktionsboken
Ett omdiskuterat problem som varit på tapeten här förut. Svårt att se hur fort man kör när hastighetnålen pekar mot klockan 8,9 o10. Sätt på lyset så tänds även lampan på hastighetsmätaren. Eller kör fortare så syns det bättre
Var kan man få hjälp att byta till vita?Den går att justera med mode knappen till vänster om ratten. Tyvärr räcker det inte till. Mycket svårt att avläsa i dags ljus. Jag har bytt mina mätartavlor mot vita. Stor skillnad.
Gör som Glädjen. Eller lägg ett par hundra på en extra GPS hastighets mätare från Kina. Funkar kanon o man kan plasera den där man önskar....Någon mer än jag, som har svårt att läsa av instrumentbelysningen på dagtid? Kan man reglera belyningen, kan inte hitta detta i instruktionsboken
Hur gör man för att byta till vita tavlor, tacksam för en instruktionDen går att justera med mode knappen till vänster om ratten. Tyvärr räcker det inte till. Mycket svårt att avläsa i dags ljus. Jag har bytt mina mätartavlor mot vita. Stor skillnad.
Eller köp en Bobrik hastghetsvarnare!
![]()
Bobrik - Fartvarnare (ISA) Ha koll på hastighetsbegränsningen
Med fartvarnare har du koll på den skyltade hastighetsgränsen, den har tydlig display och fungerar även som digital hastighetsmätare, gratis uppdateringar!www.adteknik.se
Är intresserad av detta men kan inte hitta var man köper sådana o till vilken kostnad?Den går att justera med mode knappen till vänster om ratten. Tyvärr räcker det inte till. Mycket svårt att avläsa i dags ljus. Jag har bytt mina mätartavlor mot vita. Stor skillnad.
Tack för informationenVisa bilaga 213373
Jag har bytt till vita tavlor men i tillägg så klippte jag till vit självhäftande plast och monterade i ovankant instrumenthuset, funkar fint.
Köpte mätartavlorna från JR larm och det följer med instruktion om hur bytet går till.
Vi bytte på jrlarm i lindome ,tyckte inte det blev så stor skillnad( tycker inte det är värt pengarna )Hur gör man för att byta till vita tavlor, tacksam för en instruktion
Jag har det tillvalet i Sygic, funkar bra i alla bilmodeller, men jag använder det nästan aldrig, jag har stora tydliga instrument i alla mina fordon.Förslag: HUD. Har någon prövat med head up display? Löser det problem beskrivet av trådskaparna?
vad vad det för kostnadVi bytte på jrlarm i lindome ,tyckte inte det blev så stor skillnad( tycker inte det är värt pengarna )