• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Fiat Ducato

Yngvea

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Aneby
HBK-Nr
31426
Medlemskap
2022
Hej.
Hur använder ni denna funktionen ? Hittar inte info i instruktionsboken.
Har en ide om funktion men inte helt säker !
1620884500210.jpeg
Tack på förhand Yngve.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.480
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Här finns mer info.
 

Thomas45

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Håbo
HBK-Nr
17110
Medlemskap
2022
Ok. Då var det som jag anade att det hade med växellådan att göra !
Tack för svar.
Som redan har sagts, så är knappen till för då fordonet har tung last. Basfordonet, Fiat transportchassi på tex 3.500 kg totalvikt, går ju alltid med tung last. Jag har alltid denna knapp intryckt, vilket ändrar vxl lådans sätt arbeta och sparar på motor och kraftöverföring.
Hälsningar Thomas
 

suned

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Falun
HBK-Nr
27248
Medlemskap
2024
hej, förlåt att jag hoppar in men hittar ingen lämplig sida för min fråga som gäller växellåda till min fiat dukato 92 årsmodell med 5 växlad rattväxel, den jävlas med mig när jag körde 35 mil utan rast ,hördes som jag fått kalkon i lådan, fick inte in 4an stanna och kolla undertill, inget konstigt fortsatte att köra ljudet har försvunnit men svårt att få in 4an , gjorde uppehåll fortsatte färden med uppehåll , var ligger felet fråga fiat men fick ingen förklaring, är det någon som kan ge ett tips vad jag bör göra
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
hej, förlåt att jag hoppar in men hittar ingen lämplig sida för min fråga som gäller växellåda till min fiat dukato 92 årsmodell med 5 växlad rattväxel, den jävlas med mig när jag körde 35 mil utan rast ,hördes som jag fått kalkon i lådan, fick inte in 4an stanna och kolla undertill, inget konstigt fortsatte att köra ljudet har försvunnit men svårt att få in 4an , gjorde uppehåll fortsatte färden med uppehåll , var ligger felet fråga fiat men fick ingen förklaring, är det någon som kan ge ett tips vad jag bör göra

Har du kollat att det finns tillräckligt med olja?
 
Toppen