• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Fiat Ducato Cosmos Weinsberg -87

Idag blev det lite av en mellandag, blev vodka igår och snack med grannen tills det rök om andedräkten och dimma på kvällen.
Var inte helt pigg men kaffe och toast så piggnade jag till inte så väldigt varmt körde ner till hamnen och en öl. Lång kö till billig öl, sånt skiter jag i gick till labarca fick ju en bra plats med utsikt över hamnen och folk som gick förbi.
Och vadå om ölen kostar ett par tior mer med bordsservering och en bra sittplats.
Körde ett antal kilometer var lite trött och somnade med öppen dörr .
När jag vaknade slipade jag en del på rostskador målade över metallen.
Färgen var vattning jo trorts att jag skakat burken var det tjockt i botten fick röra.
Jag vill se vad det är egentligen för färg och att det inte är silicon som hammarlack.
Körde förbi en riktig färgaffär idag. ska göra ett besök och se om jag kan få proffesionell hjälp.
Man kan inte kunna allt, min far sa köp nordsjö färg och han var ju proffs.
Jo jag behöver färg till träfasad 50 kvm och bilen.
Har köpt lite småburkar i finspång men dyrt och dåligt.
Tog lite foto på Raquel campingens snyggaste fortfarande sen jag träffade henne för 10 år sedan ogift.
Ska försöka få till ett foto av oss båda.
Kan inte flytta foton från mobilen till datorn jag och microsoft är osams, den vill att jag aktiverar windows jag ska kontakt med dataavd.
Det är ju därfifrån den kommer min son var ju den som hade hand om allt på företaget på den tiden.
Jag är inte orolig för att stackars Bill ska dö utfattig.
Ska försöka se vad färgen egentligen är. 10euro /liter är ju bra pris. men det är ju kinaaffären.
Om jag får bra hjälp på färgaffären ska jag handla både till bilen och till huset. Då behöver jag bara någon som kan hålla i en pensel.
Jo måla kan jag men inte högt uppe på en vägg, det kan blir riktigt kostsamt.
Partipolitik borttagen/Mod

Senast redigerad av en moderator:
Står en häftig husbil på andra sidan gatan, typ militärgrå mycket grova däck förhöjd. Hänger plastgrejor där bak för att lägga under däcken. Offroadhusbil.
Förmodligen ganska dyr.
Men sen har jag suttit och titta på den och funderat....
Hjulen ser ut att vara 16tum bara med grovm.nstarde däck inte vinterdäck utan terrängdäck?
Sen är den förhöjd så man ser bladfjädrarna bak och även fram är den ju förhöjd.
Jag funderar på hur man tänkte då man höjer ju tyngdpunkten blir ju sämre vägegenskaper på motorvägen, de grova däcken har man ju ingen nytta av i vanlig trafik drar mer bränsle och förmodligen väldigt dyra.
Att släpa med sej plastunderlägg för ritktigt dåligt väglag är väl totalt onödigt.
Kom fram till att det hela är ju fejkoffroad egentligen.
Skulle kunna fixa lite med min bil och den skulle nog med taket se mer häftig ut.
Men till vilken nytta?
Bilen säjer nog mer om ägaren egentligen än de flesta tänker, men trevlig pratar bra engelska och bilen är nog väldigt ny.
Det som stör mej är ju den gråa målningen som har en mycket tydlig apelsinskalstruktur. Riktig ojämn som de japanska bilarna på 70-talet, ser ut som den är rollad.

Tillbaka
Toppen