• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Motor Fiat ducato 2017 felkod P1581-15

Apcinso

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
44365
Medlemskap
2025
Hej
Är det någon som vet var man kan finna reservdelar i Sverige till Fiat ducato?
Jag söker en liten värmare till vevhusventilationen, se bild nedan. Det är glapp i min och då får jag felkoden.
jag finner den bara på utländska sidor.
hälsningar
Ingvar

B5B975B8-6121-4F47-9F7A-B8A732230BB2.pngB5B975B8-6121-4F47-9F7A-B8A732230BB2.png

pekke

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
11047
Medlemskap
2026
Hittade ett äldre inlägg om värmare på vevhusventilationen som det verkar vara, inte standard på motorerna utan ett tillägg för vissa motorer som skall gå i extremt kalla klimat tydligen.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Se upp för billiga kina-kopior bara, ifall man nu bryr sig om kvaliteten, å andra sidan kan man få 10st för samma pris som en originaldel.
In i helvet OT, sorry, men jag måste. Det mesta i teknikväg vi konsumerar är tillverkat i Kina. Tillverkning sker dock efter helt olika ställda kvalitetskrav. Har köpt många bra "kinaprodukter" under säkert 20 år. Men i våras hittade jag nytt skärhuvud till min gamla rakapparat för en knapp hundring. Blev jätteglad! Bytte huvud och började raka. Det var väldans effektivt. Man blev verkligen slätrakad. Problemet var att skärhuvudet inte skar av skäggstråna, utan drog ut dom. Fruktansvärt smärtsamt. Så det blev snabbt återvinningen! Kinaprodukter kan vara himmel eller helvete. Ha koll!

Apcinso

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
44365
Medlemskap
2025
Hej och tack för svar
jag köpte en från Din onlinebutik för FIAT-reservdelar | Augustin Group
om jag fattat rätt så är den begagnad så vi får se. Jag kör inte när det är extremt kallt så jag behöver den egentligen inte men jag vill inte ha ”check Engine ” och lysande motorlampa.
Lite märkligt att behöva gå utomlands för att köpa reservdelar men ok, får väl göra det.
tack skall ni ha

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Om
Det verkar som man får byta i allafall då jag antar att det satt Fiat original från början.
Om jag förstår rätt var din gamla sju år? Har inte sett det nämnas som ett problem på den modellen som du har, så det är nog väldigt ovanligt.
Troligtvis fungerar det länge nu, kanske så länge bilen finns, annars är det förmodligen något annat som ställer till det.

Apcinso

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
44365
Medlemskap
2025
Hittade ett äldre inlägg om värmare på vevhusventilationen som det verkar vara, inte standard på motorerna utan ett tillägg för vissa motorer som skall gå i extremt kalla klimat tydligen.
Tack för info.

Toppen