Jag hade egentligen tänkt installera en fast fläkt i takluckan men funderade också på ett enklare och billigare alternativ med den lösa flyttbara fläkten. Är det någon som har den och hur fungerar den i så fall. Positivt/ negativt?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Kan du förklara hur, för en som inte är så hemma på det elektriska?Jag tillverkade det sjkälv ... köpte två slutande 12v relä från biltema ..dom inryms i "batteriboxen"..
Kan du förklara hur, för en som inte är så hemma på det elektriska?
Minst sagt skillnad på priser..Jag funderar på tre lösningar. Den första är enligt Gunillas kravspecifikation vilket innebär tystast möjliga fläkt så då fick det bli 4 st chassiefläktar till datorer. Hemmabygge 4*0,1A, ca 20 dB när alla fyra är igång. 500:-
Nästa fläkt är Biltemas kylarfläkt/universal 14", ca 200 kr, men den är inte tyst:
Kylfläkt, universal - Biltema
Tredje lösningen är Fan-Tasic Vent för 7.300 kr, vet inte hur tyst den är:
Taklucka Fan-Tastic Vent 7350 40x40 cm | Fan-Tastic Vent - Takl
Har jag fattat det rätt, att din "mojäng" sitter mellan fläktens strömbrytare och motorn?Hej .. Jag skrev fel att relä ska vara slutande det ska vara växlande.. Gjorde en enkel skiss hur jag har kopplat se bild .
Reläs Art nr 42303 hos biltema.
Har jag fattat det rätt, att din "mojäng" sitter mellan fläktens strömbrytare och motorn?
//hasse
Jag funderar på tre lösningar. Den första är enligt Gunillas kravspecifikation vilket innebär tystast möjliga fläkt så då fick det bli 4 st chassiefläktar till datorer. Hemmabygge 4*0,1A, ca 20 dB när alla fyra är igång. 500:-
Nästa fläkt är Biltemas kylarfläkt/universal 14", ca 200 kr, men den är inte tyst:
Kylfläkt, universal - Biltema
Tredje lösningen är Fan-Tasic Vent för 7.300 kr, vet inte hur tyst den är:
Taklucka Fan-Tastic Vent 7350 40x40 cm | Fan-Tastic Vent - Takl