• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Favoritcampingar

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Favoritcampingar

VI HAR EN FAVORIT I SVERIGE, MEN DET BEROR INTE PÅ ATT SERVICEHUSET ÄR FINT(snarare tvärtom, men nu skulle de visst renovera i januari, så vi får väl se hur det ser ut nästa gång vi kommer dit!) NEJ DET BEROR PÅ ALLA SOM HAR SINA HUSVAGNAR/HUSBILAR DÄR, DVS GÖRANSGÅRDEN I FJÄLLNÄS HÄRJEDALEN! ETT SKOTERMECKA, MEN FÖR OSS SOM ÅKER SLALOM FINNS HELA TÄNNDALEN OCH NU ÄVEN NYBYGGDA BACKAR I FUNÄSDALEN, SEN FÖR DEM SOM ÅKER PÅ LÄNGDEN FINNS JU HELA NORDIC SKI- SYSTEMET ÄNDA TILL RAMUNDBERGET OM MAN SÅ VILL.

NÄSTA CAMPING SOM ÄR SUVERÄN FÖR BARNFAMILJER ÄR DEN I ÖREBRO- GUSTAVSVIK, VILKET BAD- DET REKOMMENDERAS!

UTOMLANDS SÅ SÄGER VI, SIKIA CAMPING PÅ PILIONHALVÖN I GREKLAND, CA TVÅ MIL FRÅN VOLOS, SKÖTS AV TVÅ SYSTRAR FRÅN HOLLAND OCH DERAS GREKISKA MÄN, STRÄNDERNA/BADEN ÄR INTE SÅ HIMLASTORMANDE JUST PÅ DEN SIDAN AV PILION, MEN PÅ DEN ÖSTRA SIDAN FINNS DET UNDERBARA STRÄNDER, SYND BARA ATT "ALLA" HITTAT DIT DE SISTA ÅREN. CAMPINGEN HAR VAD SKA VI SÄGA EUROPEISK STANDARD, DVS TOALETTERNA ÄR SOM HEMMA!!!

MVH FAM ÅHNBRINK
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Favoritcampingar

En camping som vi brukar försöka åka till minst en gång ibland 2 ggr är
Mörbylånga camping inga måsten man bara är
Häls Mikael o Carina

ps en okey camp för en träff!
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Favoritcampingar

Våran favoritcamping i Sverige är nog Överlida,ett sådant lugn som inträffar när man kör under portalen har vi aldrig upplevt någon annan stans.
I Österike är det Schlosscamping i Volders,en fantastisk camping med ett härligt brödrapar som värdar "dom kan 7 språk flytande däribland Svenska".
I Italien tror jag nog efter moget övervägande att det är Camping Rubicone,strax norr om Rimini.En helt otroligt välordnad camping alldeles vi vattnet med egen strand.

Birgitta o Lennart
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Hej!

Här kommer vårt bidrag till trevliga campingar. Håveruds camping för dess omgivning, t.ex en cykel tur runt sjön eller varför inte en öl på krogen vid slussområdet. En tur till Kinnekulle med övernattning på Hällekis Camping, med sina fina ströv områden. Men kör förbi campingen i Flisberg, ett riktigt sket ställe med otrevlig ägare. I varjefall i fjol, har hört att den fått ny ägare.
 
F

F.d. 24447

Guest
Sv: Favoritcampingar

AC 60 Bovikens Havsbad Camping 7 Km norr Skellefteå
Lat 64 46 609 Long 21 7 196
Öppet 19/5 - 7/9 Till viss del sesongsplatser.

Skärså naturcamping FC Norr Söderhamn
Ägarna bor på campingen, Året runt öppet.

D 7 Malmköping bad & camping
Lat 59 8 365 Long 16 43 896
Öppet året runt Nytt 5-stjärnigt servicehus.
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Hejsan
Vår absoluta favorit är och har varit ända sen barnen var små, Grännastadens Camping. Hela gränna med omgivning är ett fantastiskt vackert område. Här är vi varje år
Jokkmokks Camping fastnade vi också för när vi var uppe i norr.
och om vi bara ska hålla oss till svenska platser kommer nog Ragneruds Camping i Dalsland med på vår lista, annar har vi ju hela Norge......
mvh Claes
Husbilsbjörk
 
E

Ebear

Guest
Sv: Favoritcampingar

Lyfter en gammal tråd.

Vilka favoritcampingar finns det under vintern. Vemdalens camping är ett tips från oss om man är skidintresserad. Men ring först för att höra om plats finns.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Favoritcampingar

Tre bra campingar:
  • FC265* Våxtorps Naturcamping N=562343,6/E=13104,4, fin naturcamping
  • H 57 Ottenby Vandrarhem och Camping, vackert vid Ölands Södra Udde
  • E 34 Skeppsdockans Camping o Vandrarhem, vackert vid Göta Kanal Söderköping
 
F

F.d. 12300

Guest
Sv: Favoritcampingar

Årjängs Camping fin natur

Kärralund i Göteborg nära till stan jätte fina servicehus bra ordning( synd att det ej finns någon liknande i Stockholm)

Borgholm på Öland gångavstånd till stan går även att bada
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Jag säger bara Zelena Laguna i Kroatien, strax söder om Porec på Istrien. Fråga mig inte varför, men vart hustrun och jag än far i Euroipa, nog fasen hamnar vi några dagar på Zelena Laguna. Och har så gjort de sista 15 åren! Inte för att där är bättre än någon annan stans i regionen, utan snarare för att vi känner oss hemma där - tillsammans med måbga andra svenskar som upptäckt denna pärla.

På andra plats finns Camping Stupice längre södrut på Istrien, och i närheten av hamnstaden Pula, inte minst för dess närhet till Karmenjak, Istriens absoluta sydspets och en av de bästa platser för snorkling i hela Eiuropa.

Med hälsning

Hymer
 

robert

HBK Medlem
Inlägg
412
Kommun
Partille
HBK-Nr
893
Medlemskap
2027
Sv: Favoritcampingar

Vad det gäller vintercamping så är Camp Duved helt okej, skidbussen till Åre börjar därifrån, och det är klart vid högsäsong kan det ta en halvtimme in till Kabinbanan i Åre, men man kan ju lika gärna stanna i Duved och då kan man åka skidor hem!
På andra plats kommer Vargens camping i Vemdalen, men där är det väldigt svårt att få plats, däremot finns det flera bra parkeringar som jag tror man kan stå på utan att det kostar något, såg flera husbilar som låg där på grusparkeringen vid liftarna förra nyår.
På tredje plats kommer Göransgården i Fjällnäs. Inte för servicebyggnaden, men för den trevliga och chosefria attityden som finns bland camparna där, många långliggare med husvagn, men vi brukar vara ett par tre husbilar där varje gång vi varit där. Skidbussen går där också precis utanför knuten, men vi brukar ha skoter och tar oss till Hamra och Tänndalens backar på så sätt.
Ha det bra, fam Åhnbrink
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Då va dä min tur igen!

Stockens camping på Orust (Lat. 58. 08, 872 Long. 11. 25, 286) är en pärla. Likaså Kinnekulle camping & stugby ligger vid Vänern östra kust (Lat. 58. 37, 436 Long 13. 23, 006). Vi besöker också Lövekulle Camping i Alingsås några gånger om året, inte så mycket för campingens skull, utan för dess närhet till just Alingsås.

Hälsningar Bill o Ann-Britt
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8517

Guest
Sv: Favoritcampingar

Kålgården Villhelmina är en favorit synd att de e långt dit bara. i söder är de väl Lovsjöbadens Camping söder om Jönköping. jag hade en nummer tre nyss oxo . men den försvann ur minnet just nu..
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Favoritcampingar

Hej

Okej, vi övernattar inte så ofta på campingar, men här är våra tre favoriter:

*Camping Treumal i närheten av Plattja D´Aro, Costa Brava, Spanien. Som att bo i en park med utsikt över Medelhavet. Fantastiskt vackert! Två badvikar med sandstrand. Men inget för rörelsehindrade eller husvagnar med för dålig dragbil. (vet vi av egen erfarenhet, trodde aldrig vi skulle ta oss därifrån!!)

*Stensö Camping utanför Kalmar. Har serviceaffären öppen under hela säsongen. En kvarts cykeltur in till Kalmar centrum, längs mysiga gator med vackra hus och trädgårdar. Cyklar finns för uthyrning. El-ljus-slinga runt hela området.

*Sandsjöbadens Camping utanför Vetlanda (mot Växjo) En camping ägt av ett antal långliggare, 10 gästplatser finns. Ligger fint bredvid en vacker sjö, värdshus med utsökt mat och fantastisk utsikt över sjön finns i direkt anslutning. Lugnt och skönt. Man känner sig dessutom väldigt välkommen, vilket inte är så vanligt bland långliggare, tyvärr.

Men nu är bilen avställd för säsongen..................
Undrar hur jag skall klara mig ända till våren.:(:(
Lyckades inte övertyga maken om att vi skulle köpa vinterdäck.:(:(:(

MVH
Karianne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 1286

Guest
Sv: Favoritcampingar

Vi åker ofta till Lappuddens vildmarkscamp som ligger 30 km norr om Vilhelmina förbi Vojmåns camping och tv vid Storsele by ca 10 km från stora vägen. En drömplats för den som vill njuta av det vackra landskapet, sjön, fisket och solen.

Vårt andra vattenhål är Caravans camping i Norberg i Västmanland som har allt + ett glatt bemötande och nära till den lilla vackra staden.

Sista tipset från mig är Liens Camping i Västmanland som utsågs till Sveriges bästa för ett par år sedan. Bra bad, kiosk/servering, golfbana, fiske i ädelfiskesjöar och nära till centrum.
 
Toppen