• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Favoritcampingar

F

F.d. 15874

Guest
Sv: Favoritcampingar

Ska vi välja camping så faller nog favoritvalet på Torekov här hemmavid. Supermysig och precis vid havet. Perfekt för barnen som bara vill åka hit när vi frågar om de har något önskemål om resmål.....
I övrigt så finns det nog ingen större favorit på campingar, har varit på många många trevliga men ingen som sticker ut såsom Torekov.

//Agneta
 

Siv o Hans

FD HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
977
Medlemskap
2023
Sv: Favoritcampingar

Två Campingar vi gärna återkommer till är.

Apelvikens Camping i Varberg , nära havet ,bra cyckelvägar åt olika håll bl.a.
in till Varberg .

Borstahusens Camping i Landskrona , nära havet , cykelväg in till Landskrona ,
fin utsikt över till Ven och Danmark .

Ha det så bra

:wub: :wub:
 
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Favoritcampingar

Hej Eva o Borje,

Var favoritcamping i Sverige maste bli Hedesunda Camping nedanfor byn Hedesunda i narheten av Gavle.
En mycket vacker camping, som agarna lagger ned mycket arbete pa att forbattra varje ar.
Den ligger vid Dalalven och det ar mycket snyggt, prydligt och lugnt.

* Underbar strand for barn och aven en strand lite avskilt.
* Fina fiskevatten har jag hort och sett
* Resturang och kiosk vid stranden
* Gangavstand till On's festplats dar det ofta ar dans pa Lordagarna
* Cykelavstand till affaren

Hedesunda Camping
 

Chris o Benny

HBK Medlem
Inlägg
383
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
729
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Kolgårdens camping utanför Vilhelmina. Mycket personligt mottagande, vi blev visade runt av värden när vi hade anlänt om vad som fanns på campingen. Ligger vid en sjö, mysig grillkåta att använda. Vi blev instruerade om lassokastningen mysterium av värden. Här trivdes vi jättebra. Cykelavstånd in till Vilhelmina.

En annan trivsam camping är Burträsk camping, när vi var där höll man på att anlägga en trädgård för campinggästerna att promenera runt i. Även här kunde man cykla runt i omgivningarna på lugna vägar.
besökte bl a det trevliga ostmuseét.

Skärså naturcamping väljer vi som nr 3, ligger på gångavstånd till Skärså lilla mysiga fiskeläge, platserna är ute i naturen så det är rejäla avstånd mellan platserna. Mysig restaurang, möjlighet att köpa fisk.

Det finns många små pärlor i vårt land, men de här tre var de som vi först tänkte på.
Christina och Benny
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Favoritcampingar

Det här var en mycket bra tråd! Har man varit flera gånger på en camping så trivs man ju där och kan rekommendera stället till andra med gott samvete. Jag vill gärna se många inlägg i den här tråden! Våran favorit är Cronocamping, Böda på Öland. Har allt som an kan tänkas behöva.
 
M

mikkis

Guest
Sv: Favoritcampingar

Väldigt svårt tycker vi att enbart välja ett fåtal av alla campingar i sverige vi legat på.
Vi har ju legat på ruskigt många campingplatser i sverige,

men absoluta favoriten tillhör nog Gällivare Camping, det är rent och snyggt där med mycket trevlig personal.. även campingen som ligger från Vilhelmina vägen upp mot Stekenjokk/ klimpfjäll ett par mil in på den vägen tillhör oxå en av våra favoriter!.
Sedan har vi ju Kroksjöns fiskecamp som även den tillhör en av våra favoriter.. ojoj denna lista kan bli lång.. men avbryter där.. som sagt vi har många campingar vi sätter i favoritfacket!
/
Mikkis
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Favoritcampingar

Det vore ju bra om ni kunde ange orten och - om det finns - FC-numret.

Kroksjöns camping har här redan rekommenderats av två medlemmar, men var finns den?? Den finns inte upptagen i SCR Campingregister och i min Volvo vägatlas finns 19 - n i t t o n Kroksjön upptagna.

Bäst är ju om era tips dessutom anges med logaritmer - modernt så det förslår!!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.272
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

När jag sökte på Kroksjön bland våra ställplatser hittade jag denna: Kroksjön Fiskecamp

GPS: N57 28 16.3 E13 22 35.9
copyhbk.png

©Husbilsklubben.se
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Favoritcampingar

Hej alla!

Vi gillar Hannatorps camping i Skene, Norrfällsviken högakusten rena och snygga trevlig personal, Sedan så finns en camping i Nordnorge som är super och de är Harstads camping...

Gunnar & Kersti
 
F

F.d. 2297

Guest
Sv: Favoritcampingar

Hej
Vi har en fin camping i vår närhet Småängens camping i Motala kommun. Fint servicehus bra bad barnvänligt med möjlighet till fiske och båt kräftfiske på hösten, minigolf,servisebutik och inte minst väldigt trevlig och serviceinriktad personal.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Favoritcampingar

Vår favoritt i Sverige er Vammerviken camping nær Gustavsfors i Bentsfors komun. Liten plass (< 60 plasser) trivlig personale og svært godt miljø. Men fremfor allt INGEN fastliggere, svært mange tyske og hollandske om sommeren.
Husvagn & Camping - Vammervikens Camping for F-camping info. GPS 59.223130, 12.129160

Fin vandringsled til Gustavsfors - 5 km og andre merkede vandringer.
Fiskemulighet i Vestra Silen, mulighet for leie av kano og robåt.
 
E

Ebear

Guest
Sv: Favoritcampingar

Oj vilket gensvar. Vad kul. Flera campingar som ni rekomenderar är helt nya för oss. Känns bra när man får tips om vilka campingar som är bra att vara på. Tack för det.
 

Lena & Roger

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1394
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Den campingen som vi verkligen kan rekomendera är Strömsnäs naturcamping utanför forsvik i västra-götaland En lisa för själen
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Sollefteå camping Risön (Y6) vill jag slå ett slag för. Besökte den i somras och möttes av trevlig personal samt långliggande campingäster som vårdade den som sin egen. Rent och städat och gångavstånd till Sollefteå.
Hit kommer jag igen!

//linden
 

Gun & Rolf

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2024
Sv: Favoritcampingar

Det är svårt att rangordna campingar men den vi har valt är
First camp i Mölle som ligger mycket naturskönt vid Kullaberg med fina
strövområden för dem som gillar friluftsliv.
 
Senast ändrad:
Toppen