Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vid gupp eller gropar vid järnvägs över gångar, hoppar farthållare ur, det har jag den gjort sen bilen var ny!!Är det någon som haft problem med farthållare på Fiat ducato 2.3 multijet från 2010?
Är det någon som haft problem med farthållare på Fiat ducato 2.3 multijet från 2010?
Tack för riktigt bra lösningsbeskrivning. Guld värt för oss alla!Nu är felet löst. Besökte skroten i Sjöbo och pratade med en som viste hur spakarna var monterade i spakcentralen. Fick demontera facket under ratten 3 stjärnskruvar då kommer man åt de 4 3mm insex som håller plasten vid spakarna tog också bort plasten framför ratten 3 3mm insex. Koppla loss kontakten till farthållaren och bände försiktigt ut plast clipsen och drog ut hela spaken. Man kunde dela hela kontaktstycket och se att släden som gick över kretskortet hade kommit ur sitt läge pga av fettet var borta. Efter rengöring och lite nytt fett och hopmontering provkörning allt fungerar. Kontaktsläden gick så tungt att den hoppade ur sitt läge. Allt detta gjordes utan att demontera airbag ratt och hela rattstångsbrytaren med klockfjädern. Samm sak går att göra.med de andra spakarna. Felsökning med dator ger oftast inga riktiga svar då jag lagt 1500 utan något rimligt svar bara att byta saker för 7-8000.
Du har problem med kopplingen, åk tillbaka till den du köpt bilen av.Hej! Har köpt en annan husbil som hämtades ut i Torsdags En Adria s680 st 2011. FIAT
Jag klagade på kopplingen som tog väldigt långt ner och ibland svårväxlad.
Vet att jag kanske är i fel tråd, men detta har med farthållaren att göra.
När vi körde så kopplade jag in Farthållaren en stund, när vi skulle svänga av så kopplades farthållare ur vid bromsning. ( SOM ÄR RÄTT) men när jag skulle frikoppla för att växla ner så åkte Pedalen nästan helt i botten, å därmed svårt att få in växlar.
Är det någon som vet om detta har med farthållaren att göra.![]()
Har försökt det, men inte något bättre resultat. enl verkstad så måste kopplingen bytas på garantin, men när kan jag inte få besked om nu.Om bilen har stått stilla en tid kan det hända försök att lyfta upp pedalen med foten eller händerna. Samma sak hände mig förra året när jag besiktade. Drog den upp och ner ett antal gånger sen har den fungerat i 1 och ett halvt år.