Geoff
HBK Medlem
Tack tack har hittat nuDet beror på hur många länder du vill skriva ut eller spara. Man får gå in och titta i dokumentet och tala om vilka sidnummer man vill skriva ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack tack har hittat nuDet beror på hur många länder du vill skriva ut eller spara. Man får gå in och titta i dokumentet och tala om vilka sidnummer man vill skriva ut.
Jag skrev ut de första sidorna med "innehållsförteckningen" plus de sidor som beskriver de svenska reglerna. Jag valde svenska plus 2 språk till (tyska och franska i mitt fall)Det beror på hur många länder du vill skriva ut eller spara. Man får gå in och titta i dokumentet och tala om vilka sidnummer man vill skriva ut.
Nja den ska ju väga minst 4000kg för c1.Du kan köra upp med egen bil,om den är över 3.5T,automat är inget problem heller
Fordonet ska:
Fordonet ska vara lastad till minst halva maximilasten. Lastutrymmet ska ha formen av en sluten lådkonstruktion som är minst lika hög och bred som förarhytten. Lasten ska vara förankringsbar och av styckegodskaraktär.
- ha en totalvikt av minst 4000 kg och högst 7500 kg
- vara minst 5 meter långt
- vara utrustad med antilåsningssystem för bromsar (ABS)
- vara utrustad med färdskrivare, om inte provet avser körkort med begränsning till fordon utan färdskrivare (villkorskod 97)
Den hittar du här, Decision - 2016/1945 - EN - EUR-LexÄr det någon som vet hur man hittar filen med regler om "farfarsregeln" olika språk på Transportstyrelsen hemsida?
Här har Du dagens länk från transportstyrelsen!Digitalt körkort – en av flera förändringar som väntar svenska förare - TransportstyrelsenDu får nog läsa en gång till
![]()
Tyngre husbilar får eget körkort
Så ändras reglerna för att köra husbil upp till 4250 kilo.www.husbilhusvagn.se
Nu blandar du ihop det, det du refererar till är B-kort, det är inte det som avses utan B-99 som är ny körkortsklassHär har Du dagens länk från transportstyrelsen!Digitalt körkort – en av flera förändringar som väntar svenska förare - Transportstyrelsen
Står klart och tydligt alternativa bränslen