• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Farfars regel

Västkustcamparen

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2025
Det beror på hur många länder du vill skriva ut eller spara. Man får gå in och titta i dokumentet och tala om vilka sidnummer man vill skriva ut.
Jag skrev ut de första sidorna med "innehållsförteckningen" plus de sidor som beskriver de svenska reglerna. Jag valde svenska plus 2 språk till (tyska och franska i mitt fall)

Tigern

HBK Intresserad
Kommun
Göteborg
Du kan köra upp med egen bil,om den är över 3.5T,automat är inget problem heller
Nja den ska ju väga minst 4000kg för c1.
Sen kan det vara med eller utan färdskrivare etc
Last om du gör uppkörningen med husbil så räcker vanlig last såsom stolar, bord, vatten etc

Fordonet ska:​

• ha en totalvikt av minst 4000 kg och högst 7500 kg
  • vara minst 5 meter långt
  • vara utrustad med antilåsningssystem för bromsar (ABS)
  • vara utrustad med färdskrivare, om inte provet avser körkort med begränsning till fordon utan färdskrivare (villkorskod 97)
Fordonet ska vara lastad till minst halva maximilasten. Lastutrymmet ska ha formen av en sluten lådkonstruktion som är minst lika hög och bred som förarhytten. Lasten ska vara förankringsbar och av styckegodskaraktär.

Tung lastbil

Toppen