• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fantastic vent 6600r

J

Jarn

Guest
Sv: fantastic vent 6600r

Ärligt talat vet jag inte men det kallas den kanske för när den inte släpper igenom ljuset ?
Har inte bilen hemma så jag kan se den nu.

Ska ut och titta på den närmsta dagarna för jag tänker beställa upgrade kit från USA till den så jag får en helautomatisk.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Då blir den riktigt bra, fjärrkontrollen är toppenbra, man kan reglera den från sängen, och eftersom vi har den i duschen kan vi köra den på låg hastighet hela natten när det är varmt, och få härlig ventilation. Och den hörs knappast alls. :)
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Passar Fantsatic vent 7350 i befintlig taklucka på Europeiska bodelar eller måste man bygga om till ett mindre hål?

Har du en lucka som är 40x40 så är det nog inte några problem som jag fattar det. Jag funderar på att montera in en i vår bil och vi har en 40x40 lucka.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Då blir den riktigt bra, fjärrkontrollen är toppenbra, man kan reglera den från sängen, och eftersom vi har den i duschen kan vi köra den på låg hastighet hela natten när det är varmt, och få härlig ventilation. Och den hörs knappast alls. :)

Vi har en Kabe 750T, toalett tvärs över där bak och två långbäddar. Vi funderar på ert val att sätta ventilatorn på toan. Vi har visserligen en lucka framme i bilen vid köksbänken. Klarar den av att ventilera även om den sitter på toan, dörren måste väl vara öppen för att effekten ska bli den avsedda?
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.741
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Passar Fantsatic vent 7350 i befintlig taklucka på Europeiska bodelar eller måste man bygga om till ett mindre hål?

Jag monterade i ett hål 40x40cm och fick göra en plåt på översidan för att täcka skruvhål efter den tidigare luckan, kompletterade sedan isoleringen runt
Fantastic Vent och gjorde en täckplåt (av plast) på undersidan.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: fantastic vent 6600r

Jag har 3 stycken fläktar, en vid köket, en i toan och en bak vid sängen. dessa klarade av att hålla vettig temp i bilen i sommar. på dagarna kör jag ut varmluften ur bilen. på kvällen när ute tempen sjunker vänder jag fläktriktningen och tar in den svalare luften.

det bästa med dessa är att de kan användas utan att man måste stå vid stolpe, som AC kräver.

vi har 1,5 cm springa under toadörren så ventilatorn funkar kanon. annars sätt in ett ventilationsgaller i dörren nära golvet.
 
M

MatsFo

Guest
Sv: fantastic vent 6600r

Är det någon som vet vad skillnaden är mellan 6600 och 7350.

i USA är de bästa priserna jag hittat hittills USD 232 för model 6600 och USD 240 för model 7350.
I Sverige har jag hittat priset 3500kr för model 6600. Model 7350 hittar jag inte ens i Sverige.

Men jag vet inte skillnaden mellan dem så jag vet inte vilken jag skall satsa på.
Det är ju inte alltid en nyare modell är den bättre....

Någon som vet?

/Mats
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: fantastic vent 6600r

Ved litt søking ser det ut som det er to forskjellige produsenter!! I alle fall er det et .net selskap som står bak 6600 og et .com bak 7350.

Spec ganske like, men forskjellig teknologi på remote kontrollerene.
 
F

F.d. 53086

Guest
Sv: fantastic vent 6600r

Jag sågade upp ett nytt hål för fläkten just ovanför spisen och ville inte heller blockera befintliga ljusinsläpp.
Bättre köksfläkt finns inte på marknaden om man ser på de standardmonterade fläktar som finns.
Bra fläkt som varmt rekommenderas!
 
Toppen