• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fantastic vent 6600r

J

Jarn

Guest
Sv: fantastic vent 6600r

Jag har den enklare modellen utan regnsensor och är mycket nöjd med hur väl den fungerar.
Efter ett oväntat åskväder i somras så planerar jag att köpa uppgraderingssatsen för att få regnsensor, så slipper man kanske torka golvet.
För övrigt så heter 6600 numera 7350 from 2014 års modeller enligt deras hemsida.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Kanonbra fläkt. Vi har den med fjärrkontroll och regnsensor. Termostaten funkar kanonbra när man lämnar hunden i bilen ett tag. Att det finns så mycket kyla att trycka in från taket när man står i solsken är rätt underligt.
Bengt
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Ni som har denna fantastiska ventilator, var har ni köpt den och vem monterade den? Funderar själv på att montera dit en i bilen.

Vi hade en tidigare modell i gamla husbilen och begärde att få nya modellen vid köp av ny husbil. Därmed sköttte husbilsfirman köp och montering av fläkten.
Bengt
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.776
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: fantastic vent 6600r

Om man vill vara säker på att det fungerar när det kommer regnskurar så finns en kåpa att sätta över. Då blir den nästan lika bra som en travelcooler som fanns förr. Vi vill ju ha in frisk luft även när det kommer en regnskur. Vi låter den oftast blåsa ut luft och reglera var vi vill ha in frisk luft genom takluckorna.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.743
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: fantastic vent 6600r

Det finns ju diverse universal mörkläggningsgardiner att köpa, problemet med den här fläkten är ju en ratt som sticker ut i kanten, vilket hindrar sådant.
Men jag har gjort en vinterisolerskiva till den, och den håller ju också ljuset ute, så visst går det att lösa! :)
 
J

Jarn

Guest
Sv: fantastic vent 6600r

Min lucka släpper inte igenom ljuset, så när den är stängd är det mörkt.
Funkar ju ändå inte om man har mörkläggningsgardin för.
Det kräver ju förstås att man inte har behov av ljusinsläppet då den inte används, jag har ljust tillräckligt där ändå.
 
Toppen