Idag flyttade vi oss ca 50km mot söder...
Allt fungerar perfekt men efter några minuter tänds laddlampan....
Jag kollar appen och allt verkar ok så vi kör vidare....
Väldigt tidigt stöter vi på vägbygge och vi dirigeras upp i bergen på en smal väg, ok... Tar lite längre tid men det är ok för då blir ju batterierna fulladdat och jag får säkert också varmvattn...
Snart blir det serpentin väg med många kurvor och mycket 10% uppför... Ettan och tvåns växlar är det som gäller nu...
Och snart har jag en stor tankbil framför mig... Det är enormt kurvig och brant uppför hela tiden..Men efter ca 15-20 min ser jag möjligheten att köra om...
Rusar motorn på ettan och växlar upp till tvåan när jag lätt glider förbi långtradare... Och det är fortfarande 10% uppför.... Så när jag ligger ca 50m framför långtradare börja motorn hacka... Kollar snabbt temperaturen... Och till min förskräckelse så är den så gott som i topp... Och efter ca 20m stannar motorn.... Nu har jag inte bara långtradare bakom mig... Utan också ca 10 bilar...
Dra åt handbromsen och hoppar ut, sen vinkar jag att de måste köra runt mig öppnar motorhuven och hör hur den elektriska motorfläkt jobbar för fullt..
Kön med bilarna kör förbi mig, men en kom bara ca 30m sen kokade deras motor också...
Efter några minuter startar jag motorn så vattnet kan åka igenom kylaren... Samtidigt ser jag att dc-dc booster laddar inte.. Shit tänker jag helt fel ställe att börja pilla med detta... Så när tempen har sjunkit till normalt kör jag vidare uppför....
Hittar en p-plats efter en stund, och börja kolla anslutningarna.... Kryper tom under bilen för att se om d+ sitter kvar..
Automat säkringen i motor rummet kastade jag en blick på när jag fick motorstopp och den så helt ok ut... Så där är ju inget fel...
Börja undra om det är generatorn eller dc-dc boostern som har lagt av.... Medan jag kör vidare...
Efter ca 20min hittar jag en bra parkering så jag stannar där för nu vill jag skruva dit den falska D+ för att se om det hjälper...
Sen kör vi vidare... Men det hjälpte inte...
Börja räkna i huvudet vad kostar en ny generator samt montering... Men så ser jag att startbatteriet plötsligt är på 100% SoC då måste det vara boostern tänker jag och räknar i huvudet vad denna "katastrof" kommer att kosta mig....
Men under hela tiden har tanken funnits där, att det kan vara säkringen i motorrummet som har löst ut så jag stannar för tredje gången och kollar om jag såg fel förra gången.... Jodå den hade löst ut
Återställde den och kör vidare medan jag ser att det laddas runt 70A...
Så nu är jag tillbaka på ruta ett med den falska D+