• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Facturaáterbetalning Telia

F

F.d. 53078

Guest
Vad är detta?Jag har fátt en massa email om detta, trodde först att det var ett spam eftersom jag alldrig har haft med Telia att göra. Hade med Televerket för 28 ár sedan telefon och en NMT telefon.

Men nu har det kommit mail med mitt namn. Men hur kan dom veta mitt namn? ¿husbilsklubben? fler som har fátt detta ?
  • Problem på din sista faktura : 99213_44‏
Acciones
Telia-Sver​ige@ (admin_teliasw1@online.net)
Agregar a contactos
16/07/2013
Para: tecnosatsl@hotmail.com
De:admin_teliasw1@online.net en nombre de Telia-Sverige@ (login.se admin_teliasw1@online.net) Enviado:martes, 16 de julio de 2013 10:39:32Para: tecnosatsl@hotmail.com
Hallå, Juan Norte var snäll och hör av dig till oss vi måste betala tillbaka dina fakturor omgående. Åtkomst till ditt konto är begränsat till närmast följande: Vi har märkt att du har betalat dina fakturor tva ganger på samma gång
( din fil: 99213_44 )
För att bekräfta din återbetalning: Klicka här och uppdatera dina uppgifter !

Pernilla Karlsson
Tjänster Kundkrets.
Telia - Part of Telia Sonera , OrgNr. 556430-0142

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Facturaáterbetalning Telia

Radera meddelandet! Det är ett försök att lura av dig din kontouppgifter mm.

Telia agerar inte på detta sätt.

Din e-postadress har de inte fått via HBK, garanterat.

Jag får ofta olika mejl av den typen, många med löften om millioner kr eller dollar om jag svarar.

F

F.d. 55456

Guest

AKTA DIG DET LUKTAR BEDRÄGERI lång väg.
MVH Bjarne
:mh4:

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

När telia återbetalar får man aldrig ett mail utan dom skickar ett utbetalningskort/värdeavi direkt hem till dig.

keskendal

HBK Medlem
Kommun
Höör
HBK-Nr
4990
Medlemskap
2025

Hej,
många i pensionärsföreningen i Höör har också fått detta, bl.a. själva föreningen. Även medlemmar som aldrig haft Telia. Vi har alla polisanmält brevet som kommer från någon adress i Danmark (en medlem har lyckats luska ut det). Det är helt klart ett försök till bedrägeri så vi har slängt det.
Karin:wink:

Aelbert

HBK Medlem
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
1911
Medlemskap
2025

Jag har fått något liknande återbetalning och då gäller det en Blocket annons som jag hade betalt över teleräkningen. De påstod att de dragit ett för högt belopp och ville återbetala genom mitt bankkonto. Jag tog kontakt med Blocket, som påstod att man aldrig gjorde sådana återbetalningar, med att lämna ut sitt bankkontonummer. Ärendet är nu polisanmält.
Alla dessa skojare :mad::mad::mad:

F

F.d. 53078

Guest

Frestande att ge dem falska kontonmmer att jobba med.

Jag har en bättre idé dom skall fá ett konto som jag har till internet betalningar. Skulle dom ta pengar pá detta kontot har jag 15 dagar att fá tilbaka pengarna kostnadsfritt. Den som tar pengarna fár betala alla kostnaderna och jag fár reda pá vem det är.

F

F.d. 53078

Guest

Jag gjorde ett virtuellt VISA kort och gav 50€ till mitt bankkonto som dom fick för att ge mig pengar.

Dom började direkt med att försöka ta 250€ till sist gick dom ner och tog 50€.

Dessa 50€ gick till deras bankkonto, men dom kan inte röra dessa pengarna förän efter 14 dagar.

Pengarna äterkallade jag direkt och har nu deras bankkonto. det ár ett ryskt bankkonto. Enligt polisen sá skickas dessa pengarna till en bank i BZ Caymanöarna sedan sä är spáren borta och ingen kan göra nágonting.

Se upp och se till att ni kan áterkalla pengarna direkt om nágon stjäl.

F

F.d. 53078

Guest

Interpool är inkopplade, men eftersom det rör sig om "lite" pengar sá har det tydligen en lág prioritet.

Toppen