• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

F

F.d. 25060

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag är med, kollar läget hos släkt o vänner varje gång jag är uppkopplad. Inte helfrälst, men bra kontaktyta på enkelt sätt.
Janne
 
F

F.d. 29801

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

PC för Alla skrev tidigare i dag om en ny funktion som lades till på Facebook i fredags. Den nya funktionen gör det möjligt för utvecklare av applikationer att få tillgång till användarnas telefonnummer och adress.

Den nya funktionen fick utstå mycket kritik under helgen bland både användare och media. Facebook meddelar nu att tjänsten tar bort funktionen för tillfället till dess att man kommit på ett bättre sätt för hur funktionen ska användas.

– I fredags utökade vi den information som kan göras tillgänglig för externa webbplatser och applikationer så att den även inkluderar telefonnummer och adress till användarna. Under helgen fick vi ta del av en hel del feedback som anser att vi borde göra det mer tydligt vilken information som delas med externa källor. Vi håller med och kommer att införa ändringar så att användarna får större kontroll över vilken information som ges ut, skriver Facebook i ett blogginlägg.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Efter att ha vägrat gå med i Facebook en längre tid fick jag idag idén att registrera mig. :msn_laugh:
Det gick ju så där kan man säga, allting flöt på smidigt tills jag kom till en säkerhetskontroll där man skriver in sitt telefonnummer och sen ska de skicka ett sms.
Undrar om de inte vill ha mig med eller om deras sms tagit slut för det kommer inget sms.:quest:
Nu har jag dessutom tydligen försökt för många gånger inom en viss tidsrymd och då blir det tvärnit.:msn_embarrassed:

Nåja, försöker en annan gång,:msn_laugh:
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag finns där som Kaj Persson och är för aktiv där. Men för mig är det ett bra verktyg för att hålla kontakt med alla vänner över hela världen.
Sedan gäller ju samma här som där dvs man väljer själv vad man vill läsa.
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
951
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Naturligtvis är vi med där, en bra kanal för att hålla kontakt med nära och kära, finns under namn Birgittha Johansson

mvh Birgittha
icon7.gif
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Vi också. Det är där man får reda på vad vuxna ungar gör:msn_wink:
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag har reggat mitt namn men använder det inte, hade Öst-tyskarna haft facebook så hade dom inte behövt stasi.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

När du ändå har fört stasi på tal,,,:msn_lightning::msn_lightning:

De vill inte skicka mig något sms när jag kommer till säkerhetskontrollen.
Det blir tvärnit.
Undrar just nu om det är jag som är dum i huvudet eller,,, för det är ju ganska många som lyckats med att gå med i facebook.

Jag har skickat ett litet mail till dem, möjligt att jag var lite sarkastisk i mina frågor till dem för de vill inte svara på det heller.:msn_embarrassed:

Tar nya tag en annan dag.:msn_wink:
 
F

F.d. 24336

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Hej
Jag är med sök på Jessica Fransson Järpås:msn_laugh:
 
F

F.d. 55481

Guest
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Jag,vi är med, Faceboksnamn: Tina Johansson:mh4:
 

Lars48

FD HBK Medlem
Inlägg
1.483
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Är åxå med på FB, kollar lite då och då

Lars-Åke Andersson

Lars48
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: FACEBOOK!? + Facebook..hur många är med här??

Om vi nu ska se lite på möjligheterna med faseboken så kan man ha en identitet för husbilen, helst då samma som här på HBK. (Jmf företagsindentiterna)

Ställa rättigheterna till "ENDAST VÄNNER". Bara bli vänner med de HBK-medlemmar som man vill samgruppera med lite här och var i Europa. Som jag ser det bör man då inte blanda sin privata Facebook med husbilens Facebook.

"Checka in" på den plats man står på. Då kan ens grupperings-vänner se om det finns andra vänner i närheten.

Någon kan ha 3 grupperingsvänner andra 30 och några kan ha 300 (exempel). De som har tre kanske kan kommunicera på ett enklare sätt. Troligen hade vi hamnat någonstans mellan 50-100.

Alternativet till det är att här i forumet berätta var man står men det får då en lite vidare spridning. Då kanske det dyker upp en kompis som vill klara ut begreppen men en.
 
Toppen