MB Sprinter är ju knappast ett premiumchassie heller, egentligen en lätt lastbil med mycket måttliga egenskaper för tyngre bilar.
Jag menade inte lilla Sprinterchassit, när jag skrev MB, mer Atego och uppåt, sorry
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
MB Sprinter är ju knappast ett premiumchassie heller, egentligen en lätt lastbil med mycket måttliga egenskaper för tyngre bilar.
Ja hur skulle världen se ut och fungera utan vitrinskåp i husbilar, hemska tanke!Det dominerande chassiet på bilar 5-7,5 ton är ju Iveco, finns egentligen ingen konkurrent i den viktklassen. Nu har ju detta blivit en diskussion om chassier, men frågan är väl snarare om vilka som bygger bra= premium? bilar oavsett storlek, och då är ju chassiet bara
en ingrediens? Blir bilar bra bara för att de är större och har fler deisgnerdetaljer som t.ex. vitrinskåp med ledljus, dusch med ledljus större sittgrupp o.s.v.?
Torsionfjädern är väl ca. hundra år och övergiven av dom flesta biltillverkare, men på släpkärror är den poppis.Då skulle Alco chassi som säljs som ”lite mer” premium vara sämre än standard FIAT.
Fördelen med Alco är att man slipper den uråldriga bladfjädringen.
Ser at Iveco Daily har torsjonsfjærer foran og bladfjærer bak. Forfjærene sitter langsmed rammevangen under førerhytten, det benyttes ett stag på hver side som kan justeres noe på endefestetTorsionfjädern är väl ca. hundra år och övergiven av dom flesta biltillverkare, men på släpkärror är den poppis.