• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvara annat innanför gasolluckan

FredrikR

HBK Medlem
Inlägg
25
Kommun
JÖNKÖPING
HBK-Nr
34266
Medlemskap
2024
Hej,

I vår plåtis får det plats 2st gasolflaskor men vi kör enbart med 1. Vet ni om det är obra att förvara annat i det utrymmet som nivårklossar och kablar eller är det enbart fastspända flaskor som gäller? Hade ju varit schysst att kunna använda det lediga utrymmet.

Tack på förhand!
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Det var lite svårt att få till bra länkar, men kanske www.alugas.se. Det är genom CarthagoAnders i Hbk jag har fixat det. Honom når du direkt på anders@led2u.eu allt enligt annonser i husbilstidningarna. Jag kan i alla fall bidra med en bild på hur det ser ut under vår bil.
Visa bilaga 196301
Hei igjen.
Takk for tilbakemelding og bilde. Jeg har sendt en Mail til Anders og spent på svar.

Beste hilsen fra Regent
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Förvara reservnycklar osynligt upptejpade i gasolutrymmet eftersom luckan ofta går att bocka lite så att den går att öppna även i låst läge.
 
Senast ändrad:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.783
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Jag brukar förvara reservnyckel hos medföljande partner. Ifall jag åker ensam ibland så lämnas reservnyckel hemma och får skickas ifall man tappar den. Att förvara reservnyckel i/på bilen är ju att be om att den ska bli stulen. Jag har aldrig tappat en nyckel hittills under mitt 67 åriga liv så jag hoppas turen håller i sig.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Vi fick gasoltanken monterad av Kylinge, fungerar perfekt.Vår plåtis är en Malibu 6 meters med låg långbädd,därför får man bara plats med två femkilosflaskor och det blir jobbigt att jämt jaga gassäljare .Dessutom så har lärt oss genom åren att tank är bäst om man åker utomlands mycket, fyllning finns nästan överallt.Dessutom så blev gasolutrymmet ledigt för vår Cobbgrill(gasol) verktygslåda m.m.
Lastutrymmet är synnerligen begränsat så vi köpte uppblåsbara kuddar istället för kilar.
Bordet byggde jag om fästet på så nu kan man sitta fyra där någorlunda bekvämt faktiskt.
160 watts solcell och ett lithiumbatteri(10 000:)
Eftersom vi dricker pulverkaffe och tittar på TV + kompressorkylskåp så räcker strömmen mycket bra.
Kommer åka en tvåveckors tur nu i september för att testa vidare.
mvh
Gert och Barbro
 

Jontes

HBK Medlem
Inlägg
68
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
30002
Medlemskap
2024
Hittade denna bland mina papper :cool:
Visa bilaga 196303
Hej, tack för att ni delar med er av denna lösning och information. Jag funderar på liknande lösning för vår plåtis. Hur fungerar detta under vintertid? Finns det någon i forumet som har erfarenheter av fast tank under bilen i minusgrader? Jag tycker om att ha möjlighet att vara ute även när det är några minusgrader. Max -5 tilll -10 under nätterna skulle jag kunna tänka mig.
 
Toppen