• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Första fästingen för året!!

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Första fästingen för året!!

Har provat Frontline i år eftersom vi har valp och då vågar jag inte ha halsband. På valpen med mjuk valppäls (Riesenschnauzer) verkar det funka OK, men på den äldre (Mellanschnauzer) med stäv päls verkar det funka dåligt. Får gå över och prova Exspot på den äldre. Vet nån vilket apotek som säljer Exspot? Finns för många "sorters" apotek...

Har lästa att försvaret 2001 testade fästingmedel på tjänstehundar dels med det ämne Frontline har och dels med det Exspot har och då fick de bäst resultat med Exspot medlet. Men det lär också bero på pälsslag.
 
H

hianders

Guest
Sv: Första fästingen för året!!

Vi har köpt Exspot på det "gamla vanliga" apoteket i Avesta. Men det finns säkert på de andra också.

Vår hunds päls är lång och mjuk (shetland sheepdog) och vi har haft Exspot i många år.

Inger
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Första fästingen för året!!

Vi har köpt Exspot på det "gamla vanliga" apoteket i Avesta. Men det finns säkert på de andra också.

Vår hunds päls är lång och mjuk (shetland sheepdog) och vi har haft Exspot i många år.

Inger

Tack då vet jag vart jag ska gå, jag har varit på Cura o något annat av de nya men där hade dom inte Exspot.
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Första fästingen för året!!

Vi har nu använt Dr Bradford´s öljäst tabletter som man köper på Life butiker. Min hund har nog bara haft 2 fästingar på hela denna säsongen hittills. Dom två som han hade var tämligen döda när jag hittade dom och troligen hade dom satt sig precis. Så lycka till det funkar jätte bra!!! Eva:yes:
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Första fästingen för året!!

Testa annars Dr Bradford´s öljäst tabletter, finns i Life butiker. 2 tabletter om dagen, kanon bra, jag har bara tagit 2 fästingar hittills denna säsongen och dom hade satt sig precis och var tämligen döda.

Kostar 69:- för 180 tabl.
220:- för 1000 tabl.:wub:
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Första fästingen för året!!

Funkade inte men däremot Dr Bradford´s öljästtabletter finns på Life butiker....funkar gör bra.

69:- för 180 tabl och 220:- för 1000 tabletter. Ge två om dagen till maten.:wub:
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Första fästingen för året!!

Testa Dr Bradford´s öljästtabletter, funkar gör bra. 2 tabletter om dagen i maten.

Finns på Life butiker och kostar 69:- för 180 tabl eller 220:- för 1000 tabletter.

Två fästingfria snuzare.

Eva:wub:
 
F

F.d. 50079

Guest
Sv: Första fästingen för året!!

Samma erfarenhet var på Öland förra veckan. MEN...inte en enda på min hund som äter 2 öljäst tabletter om dagen från Dr Bradford´s, finns att köpa på Life butikerna. Dock hade den andra hunden som vi hade med oss massor av fästingar, han går numera även han på öljäst.

1 burk med 180 tabl. kostar 69:
1 burk med 1000 tabl. kostar 220:-
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Första fästingen för året!!

Vaffö ha du skrevet dette fem gånger för? Har du provision? :)
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Första fästingen för året!!

Samma erfarenhet var på Öland förra veckan. MEN...inte en enda på min hund som äter 2 öljäst tabletter om dagen från Dr Bradford´s, finns att köpa på Life butikerna. Dock hade den andra hunden som vi hade med oss massor av fästingar, han går numera även han på öljäst.

1 burk med 180 tabl. kostar 69:
1 burk med 1000 tabl. kostar 220:-

2 tabletter till vilken storlek på hund? Schnazer (mellan)?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Första fästingen för året!!

Lurven har haft ovanligt få fästingar i år, förmodligen beroende på bärnstenshalsbandet!

lurv bärn.jpg
 
Toppen