Sv: försäljning av husbil
Det "domedagsprofeten" Jappe skriver, tror jag också, innehåller en stor portion sanning varför många börjar "dra öronen åt sig". Lite av detta ser man bland fonder och aktier, där dessa företag som satsat och satsar på alternativa energikällor, verkligen blomstrar.
Man börjar skönja slutet för olje eran. Många biltillverkare ligger också långt framme i sina ansträngningar att få fram ny teknik på motorer.
Gemeneman är tyvärr tvungen att älska det nya läget, trots alla nya och tyngre skattepålager- Och här spelar nog inte färgen på regeringen någon roll, utan man får "bita i det sura äpplet" Får man tro vissa experter är klockan fem i 12 och det är hög tid att agera.
Tro nu inte att jag är en typisk miljöprofet, utan jag har precis som många andra börjat inse vart det lutar med vår miljö.
En hel del av husbilarna på blocket är bensinbilar. Vissa påstår att deras bilar drar "ca" 1,5liter milen vid "ca" 100 km /tim. Andra säger att det ligger på 2 l milen. Tar man då snittet på (3,5 / 2) får man 1,7 l och detta då gånger priset per litern, då kostar framförandet cirka 20 kr per mil. Det blir en hel del pengar på milen man tänkt köra.
Oftast har,kanske just därav, bensinbilarna gått väldigt lite. Samtidigt är dom också i,för sin ålder, i bra skick. Ja sedan kan man naturligtvis lägga in andra faktorer också,vilket man kanske bör göra,för att få fram en mer rättvisande syn, bensin kontra dieselbil.
Då blir matchen jämnare.
mvh
Werner