• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Ser att Kabria blivit ett vanligt alternativ inriktade på husbil/husvagn. De tycks inte försäkra hem. Det brukar alltid sägas att man ska ha både husbil och hem i samma bolag för att inte råka ut för dubbla självrisker. Hur har ni löst detta med Kabria?
Hur många gånger har du haft skada med dubbla självrisker?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Eftersom namnet Kabria är en sammanslagning av KABe och adRIA, tycker jag det är självklart att de helt koncentrerat sig på de produkter som dessa två företag säljer.

Beträffande problemet med dubbla självrisker tor jag detta är något som många inte tänkt på i sin jakt efter låg premie.

Pålle
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Hur många gånger har du haft skada med dubbla självrisker?
Aldrig, men det verkar onödigt att råka ut för en sådan diskussion om det går att undvika.
Fast egendom i bilen går på bilförsäkring, lös egendom (kameror gps, kikare, dator osv) på hemförsäkringen har jag fått lära mig. Har jag fattat fel?
 

LennartA

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Varberg
HBK-Nr
23095
Medlemskap
2024
Hellre låg premie och risk för 2 självrisken, premien betalas varje är och ser jag tillbaka på 50 års förstärkande har jag inte betalt många självrisken, dessutom förvånar det mig inte alls om man har 2 försäkringar i samma bolag hittar dom nog en anledning att ta ut 2 självrisken vid ska som t.ex Kalleiviken säger
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Ok två självrisker kanske inte är något att bekymra sig över. Hur är det med risken att samma skadehändelse ingåri två olika bolags försäkring. Kan det uppstå tvist vem som ska betala. Att inte båda betalar torde vara klart.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Aldrig, men det verkar onödigt att råka ut för en sådan diskussion om det går att undvika.
Fast egendom i bilen går på bilförsäkring, lös egendom (kameror gps, kikare, dator osv) på hemförsäkringen har jag fått lära mig. Har jag fattat fel?
Du har rätt , men dyr bilförsäkring och dyr hemförsäkring för att få en självrisk kan kosta. Tack och lov så är inbrotten inte så vanliga.
Vid mitt inbrott gick det på bilen , men mest mindre saker till ett värde av ett par tusen och efter nedskrivning ett litet plåster på såret.
 
Toppen