Har nu Paydrive och jag är nöjd. Varje månad kommer det exakt hur jag har kört, Var, när och hur. Min körstil ligger på Ca 97% av laglighet, vilket är mycket bra
Det kommer snart en uppdatering så att jag kan se i min telefon var bilen är live. Skulle bilen bli stulen, kan informerar försäkringsbolaget var bilen befinner sig. På grund av detta skall jag göra en förgrening och gömma GPS dosan som är kopplad i OCR uttaget.
Nu kommer det viktiga, Jag hade en skada i söndags : Skulle till Willys och handla, och i från parkeringen på andra sidan kommer det en bill i sakta fart ned mot trotoaren mot vägen där jag står och skall parkera. Bilen kör över trotoaren och rakt mot min bil. Jag ser at den inte kommer att stanna så jag stampar ned gasen i botten så att mina däck skriker som en Hollywood film. Men bilen slog emot mitt bakstycke och river sönder kofångaren. I bilen fanns det ingen förare och den var låst. Manuell växellåda oc i friläge. Väntar i en timma på bilens ägare och efterlyser på Willys PA system, men ingen förare. Tar foton och åker sedan hem.
Ringde till Paydrive dagen efter och dom verkar mycket hjälpsamma. Dom gav mig nummret till bilens ägare som jag ringde till. Dom beklagade var som hade hänt och kontaktade sitt bolag.
Min bil vill dom ha en offert ifrån en verksatad som kan göra jobbet ordentligt helst CABAS ansluten. Väldigt nära mig finns det en plåt och lackverkstad som jag kontaktede inte CABAS ansluten. Han vill lacka en liten osynlig buckla och repa samt reparera kofångaren. Paydrive anser att kofångaren inte skall repareras utan bytas till en helt ny samt lacka hela den biten som har en repa och en liten mjuk buckla.
Detta tycker jag är mycket bra av mitt försäkringsbolag. Dom säger att bilen skall vara som den var precis innan olyckan, och inget som kan spricka av en dålig reparation.