• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring, vilket bolag?

F

F.d. 55374

Guest
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Totalpris för våra 2 bilar är 10550 hos TRE KRONOR.
Glömde tidigare att i detta forum skall man nog inte
blanda in gamla bilar.

Tommy R
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Tänk även in att med Folksams 185 dagar får man resa utan husbilen Max 7 dagar 2 ggr/år. Det innebär att när man övervintrar i ex vis Spanien kan man inte ställa bilen (absolut inte ställa av) på långtidsparkering och åka hem längre än 7 dagar.
För oss som gärna kan tänka oss att ställa av husbilen några veckor i januari (Spanien) för att flyga till varmare ställe är det Länsförsäkringar som är bäst.

En djungel med alla försäkringsvillkor!
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Tänk även in att med Folksams 185 dagar får man resa utan husbilen Max 7 dagar 2 ggr/år. Det innebär att när man övervintrar i ex vis Spanien kan man inte ställa bilen (absolut inte ställa av) på långtidsparkering och åka hem längre än 7 dagar.
För oss som gärna kan tänka oss att ställa av husbilen några veckor i januari (Spanien) för att flyga till varmare ställe är det Länsförsäkringar som är bäst.

En djungel med alla försäkringsvillkor!

Vad kostar Länsförsäkringens 185 dagar? Kanske vore intressant att även den biten finns med.

/Pelle
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Rätt fråga Pelle. Vi hade LF innan med fantastiskt bra service m.m. men det sprack just pga prisskillnaden. LF fick snickra ihop en x-tra reseförsäkring för hemmet medan Folksam har kopplat ihop 185 dgr med HB försäkringen. Så nu blir det Folksam!
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Vi får betala 4500kr för extra försäkringen 6 månader. Folksam är lite billigare men för oss är det inget alternativ pga deras villkor. Det jag vill flagga upp är att det gäller att se efter vad som gäller för sitt eget behov så man inte hamnar fel.

Vi var snubblande nära att byta till Folksam men ändrade oss direkt pga regeln med reseförsäkringen och att det inte går att ställa av den utanför Sverige.

Lena
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Vi får betala 4500kr för extra försäkringen 6 månader. Folksam är lite billigare men för oss är det inget alternativ pga deras villkor. Det jag vill flagga upp är att det gäller att se efter vad som gäller för sitt eget behov så man inte hamnar fel.

Vi var snubblande nära att byta till Folksam men ändrade oss direkt pga regeln med reseförsäkringen och att det inte går att ställa av den utanför Sverige.

Lena

Folksam lite billigare? Ingår inte den i deras försäkring?
Om man ställer bilen på en långtidsparkering påställd och åker hem typ 3 veckor går inte det att göra så och det blir billigare via Folksam då man slipper betala 4500kr för extra försäkring?
Har inte den blekaste själv, det är bara en tanke jag har.

/Pelle
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring, vilket bolag?

Jag har nyss grävt i just detta så mitt tips är att kolla med försäkringsbolagen vad det kostar och i detalj vad som gäller. Det är ju både bilförsäkringen och hemförsäkringen där reseförsäkringen ingår som behöver ställas mot varandra.

Hoppas du får till något som blir bra för dej!

Lena
 
Toppen