smålänningen
HBK Medlem
Motormännen var billigast för oss på våra senaste husbilar. Tyvärr har de en maxgräns på 4250kg så nuvarande husbil kunde inte försäkras när vi valde att öka totalvikten från 4000 till 4500kg. Tråkigt när det är samma bil...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ledsen om jag gör Dig besviken Pelle, men Konkurrensverket tittar på Folksams agerande vid skador och deras styrning. Det är bara att gratulera Dig då Du fått skadenummer utan besvär. Dessutom gör Folksam skillnad på sina kunder, en del får och en del får inte igenom sina önskningar beträffande verkstäder. Detta stämmer, då jag jobbar med skador åt försäkringsbolagen. Min önskan vore att HBK försöker få ett avtal med CaravanClubs försäkringar. Hälsningar Göran Hellman.
Det stämmer inte alls!
Jag har fått lämnat till den verkstad jag tyckt varit bäst varje gång utan invändning från Folksam.
Ringt Folksam fått skadenummer direkt lämnat bilen till verkstan dom har fotat skadan och fått ok varje gång.
Huvudsaken för Folksam är att verkstaden är godkända av Folksam så kolla det först.
/Pelle
Har länsförsäkring och där ingår "Assistans och Räddning" i delkaskon, självrisken är 1500kr.IF höjde min försäkring i fjol med 26%. Bytte till Länsförs, betydligt billigare. Dock ingår ej assistensförs utan får kompletteras med e. Is Falck!
För samma sak betalar jag 4714:-/år hos Caravan Club.Har Folksam husbilsförsäkring , helförsäkring + assistans . Betalar 6325:-/år med medlems och samlingsrabatt. Har villa och hemförsäkring hos Folksam. Husbilen är en 2017 och 3,5 ton.
Kan det vara så att höjningen är helt eller delvis individuell, flera dyra skador, högre premie?
Jag tänkte att en glasskada på din bil är väl 70-80' eller mer, sedan en lackskada på det, inte lätt att räkna hem oavsett premie?