M
mats15
Guest
Vilken försäkring tycker ni är bäst?
Har Länsförsäkringar själv men den har dragit i väg i pris endel.
Mats
Har Länsförsäkringar själv men den har dragit i väg i pris endel.
Mats
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har Dina försäkringar tror dom ä billigaInte svar på din fråga, men:
Länsförsäkringar består av 23 olika länsbolag. De skiljer sig åt betr. både villkor och premier, så de går inte att jämföra "rakt av"
Jag har LF Älvsborg, och jag har också märkt att premierna dragit iväg.
Ex.vis avställningspremien ökade 35 % 2019 ☹
Var det enbart byte av husbilsförsäkring? Inga andra försäkringar?Vi bytte från LF till CC och fick en kraftig premiesänkning, plus bättre omfattning.
Du får alltid bättre pris om du har alla dina försäkringar i samma bolag och enklare hjälp vid en skada som kanske både berör bil och lösöre. För att man ska få det långa reseskyddet hos CC krävs att du har både husbil och hemförsäkring där och är medlem i CC.Var det enbart byte av husbilsförsäkring? Inga andra försäkringar?
Jo det var av bl a de skälen som du beskriver som jag undrade.Du får alltid bättre pris om du har alla dina försäkringar i samma bolag och enklare hjälp vid en skada som kanske både berör bil och lösöre. För att man ska få det långa reseskyddet hos CC krävs att du har både husbil och hemförsäkring där och är medlem i CC.
Själv har jag haft alla mina försäkringar där i 3-4 år och är mycket nöjd. Har visserligen bara haft en liten skada orsakad av motparten men alltid fått snabbt och trevligt bemötande när jag haft anledning kontakta dem. För min del har jag sparat stora summor på att kunna bo i husbilen medan den varit avställd med bibehållet reseskydd. LF var aldrig ett alternativ för mig. Jag kör ibland med min särbo och LF har en självrisk på 10.000kr om någon som inte är skriven på bilens adress kör den.
Bra fråga. Vi flyttade båda försäkringarna, husbil och hus. Försökte förhandla med LF innan men det var tvärstopp.Var det enbart byte av husbilsförsäkring? Inga andra försäkringar?
Tack för svaret! Det är ju lite av problemet eftersom LF är bra på hus, i alla fall här på vischan. Så helheten måste man förstås ta hänsyn till. Och som nån skrev LF är många bolag utan central prissättning.Bra fråga. Vi flyttade båda försäkringarna, husbil och hus. Försökte förhandla med LF innan men det var tvärstopp.
Vi fick kraftigt sänkt premie på husbilen men även på huset så för oss blev helheten bra. Bor i Kungsbacka kommun, lite på vischan.Tack för svaret! Det är ju lite av problemet eftersom LF är bra på hus, i alla fall här på vischan. Så helheten måste man förstås ta hänsyn till. Och som nån skrev LF är många bolag utan central prissättning.