Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ha Ha Ha den va bra . . .färre duschar per dag?
Jag har lärt mig att det finns en likhet mellan vatten och energi: De går inte förbruka! De bara omvandlas.![]()
Larm: 3000 liter vatten går åt till biobränsle för 10 mil | Carup.se
Ny larmrapport om biobränslen som E85 och HVO100. För att köra 10 mil kan det ha gått åt 3000 liter vatten för att tillverka bränslet. Dessutom blir totala utsläppen av koldioxid blir högre än för de fossila bränslen de ersätter, enligt miljöorganisationen Transport & Environment. – Biobränslen...carup.se
Har du koll på dieselförbrukningen och blir det mycket diesellukt vid förbränning? Låter det mycket vid förbränning? Jag tycker Cinderella verkar vara en bra lösning, men ska man välja gasol eller diesel-modellen? Det finns ju för och nackdelar, tacksam för synpunkter från er som använder Cinderella.Jag har en cinderella dieseltoalett och den fungerar bra.
Hej, jag hade en gasolcinderella i en tidigare husbil. Väldigt bekväm hantering, reste i länder som saknade tömningsplatser., tacksam för synpunkter från er som använder Cinderella.
Ponera att..... Kremera avföring skulle bli så populärt att alla husbilsägare började med det. Det skulle inte enligt MP vara försumbart....Utsläppen från toaletten är försumbara mot vad du släpper ut när du kör. Gör som jag kör på HVO100 (gjort i många år). Hade vi råd att köra på diesel när den kostade 29 kr litern har vi råd att köra på HVO100 när den nu kostar runt 23 kr..
Används HVO100 som bränsle i förbränningstoaletten blir utsläppen upp till 90% mindre än vid användande av fossila bränslen.Ponera att..... Kremera avföring skulle bli så populärt att alla husbilsägare började med det. Det skulle inte enligt MP vara försumbart....
En påse kostar 1 krHar inte använt men har för mig att det blir dyrt då påsarna kostar 3-5 kr st gånger antal besök per dag. Rätta mig om jag har fel.
Kan bli bättre ekonomi om jag, fru och 2 barn gör det på samma kremering. Ponera att ju fler på en skitkremering desto billigare blir det...En påse kostar 1 kr
Bränsle, gasol eller diesel, några kr.
Totalt 3-5kr per sittning.