• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbättrad värme i hytten på Fiat

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Förbättrad värme i hytten på Fiat

Fiat har problem med luckan som man reglerar friskluften till värmepaketet på 244 karossen 2002-2006 den håller inte tätt på vissa bilar så man får ett kallt drag om fötterna på högra sidan(det finns ett service meddelande om detta i Finland).Luckan öppnas av fartvinden och släpper ut kall luft före värmepaketet!Man skall också täppa till ventilations hålen i bakre kanten av dörrarna,gäller alla Fiat från 1994 framåt.
 

Julle o Gunvor

FD HBK Medlem
Inlägg
232
Kommun
Motala
HBK-Nr
567
Medlemskap
2021
Sv: Förbättrad värme i hytten på Fiat

Tips
Draget i bakanten bildörrarna (ventilstionsgalret)
Har löst med att dela och forma till en skylt magnet övningskörning
det är då enkelt att sätts dit och ta bort beroende på temperatur

blir heller inga klistrerester som det blir efter tejp
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Förbättrad värme i hytten på Fiat

Julle o Gunvor;

mycket smart lösning, jag har använt silvertejp i mina bilar hitintills men detta var en mycket god ide
en annan fördel är att man kan få vägledning vad som väntar när man öppnar dörren och ska ta plats på resp sida i hytten :)

ett uppslag för webbshopen kanske, en HBK-skylt i storlek så att den täcker ventilationsgallerna och i reflexfärg så blir det två saker som tillgodoses, säkerthet o komfort, en tredje blir marknadsföring för den syns ju varje gång man öppnar en av dörrarna till hytten
många, kanske en majoritet av medlemmarna, har väl halvintegrerade- eller alkovbilar med denna dörrtyp så potentialen att sälja är nog ganska stor om man inser nyttan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 418

Guest
Sv: Förbättrad värme i hytten på Fiat

Det står Kabe på mina. Standardutrustning. Hälsn/AndersW
 

Geje

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2024
Sv: Förbättrad värme i hytten på Fiat

Det låg 2 magnetskyltar i handskfacket på min Kabe vid köpet och dom satte jag på kylskåpet hemma men först nu fattar jag varför dom var med.

Tack Julle o Gunvor nu vet jag hur dom ska användas.

MVH Roger
 
Senast ändrad:
F

F.d. 418

Guest
Sv: Förbättrad värme i hytten på Fiat

Jag återkommer till starten av den här tråden och med den bild jag utlovade för hur länge sedan som helst. Jag hoppas jag är förlåten för dröjsmålet. Det hål Bossing gjorde på det vertikala inkommande värmeröret under instrumentbrädan sitter så till att det inte låter sig fotograferas. Den bilden är dock inte längre så intressant. Tidigare i våras var Kaben inne för ett par reklamationsåtgärder och i samband med det monterade man den luftslang vars mynning syns tydligt på bilden. Andra änden på röret är kopplad till inkommande golvvarmluft på förarsidan. Jag delar alltså generöst med mig av "min" varmluft till hustru Ewa. Hon får numera varmluft både från mig och från Bossings hål. Behöver jag nämna att hon är nöjd? Hälsn/AndersW

Golvvärme 002.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen