• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fått Körkort i cornflakes-paketet?

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Stod på betald husbilsplats. Framför är en stor parkering med den enkla klara skylten P.
Denna skylt P klarar inte många av att läsa. Istället går de bakom husbilarna och betalar ställplats avgift120 kr för personbilen.
Sedan kommer nästa som han ljudligt introducerar i förfarandet. Men då blir jag den gode och hjälper denna och några andra att spara sina pengar.

Vi har erfarit det omvända förfarandet där nämda fördelning av vanlig P-plats och ställplats för HB funnits.
Förare av personbil har betalat för P-plats och parkerat på ställplats. Visserligen i Tyskland.
Förmodlligen äter man Cornflakes där också.

/Per-Åke

Det er vel manglende evne til å lese skiltene.

Testingene for å få kjørkort i Europa er i teori bra, mens her nede er det like ved at de får kortet på postordre, først en L lisens som kun krever at en kan svare noen veldig elementære frågor. Etter å ha logget et antall km i med L lisens får de en P-rød lisens med noen få restriksjoner i noen måneder før den blir oppgradert til en P-grønn med litt høyere fartsgrense. Gjør de ikke noe ulovlig så får de en ordinær lisens etter noen måneder. Legg merke til ingen stor teoriprøve eller opplæringsprogram. Kun under L perioden trenger de å ledsakes av en med normal lisens. Etter det slippes de i praksis løs i trafikken på egen hånd.

Tillbaka
Toppen