• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fått Körkort i cornflakes-paketet?

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Stod på betald husbilsplats. Framför är en stor parkering med den enkla klara skylten P.
Denna skylt P klarar inte många av att läsa. Istället går de bakom husbilarna och betalar ställplats avgift120 kr för personbilen.
Sedan kommer nästa som han ljudligt introducerar i förfarandet. Men då blir jag den gode och hjälper denna och några andra att spara sina pengar.
 

perjan

HBK Medlem
Inlägg
223
Kommun
Kil
HBK-Nr
11397
Medlemskap
2024
Vi har erfarit det omvända förfarandet där nämda fördelning av vanlig P-plats och ställplats för HB funnits.
Förare av personbil har betalat för P-plats och parkerat på ställplats. Visserligen i Tyskland.
Förmodlligen äter man Cornflakes där också.

/Per-Åke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er vel manglende evne til å lese skiltene.

Testingene for å få kjørkort i Europa er i teori bra, mens her nede er det like ved at de får kortet på postordre, først en L lisens som kun krever at en kan svare noen veldig elementære frågor. Etter å ha logget et antall km i med L lisens får de en P-rød lisens med noen få restriksjoner i noen måneder før den blir oppgradert til en P-grønn med litt høyere fartsgrense. Gjør de ikke noe ulovlig så får de en ordinær lisens etter noen måneder. Legg merke til ingen stor teoriprøve eller opplæringsprogram. Kun under L perioden trenger de å ledsakes av en med normal lisens. Etter det slippes de i praksis løs i trafikken på egen hånd.
 
Toppen