• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

bennyja

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Varberg
HBK-Nr
9229
Medlemskap
2024
Sv: Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

Vi tar in där det känns bäst för stunden eller om det finns behov av ex en tvättmaskin.

Små campingplatser med ett färre antal stjärnor och kanske en bit bort från de
stora turiststråken är som någon påpekade prisvärda alternativ.

På fredag ställer vi upp husbilen för vintercamping. Det tycker vi är en väldigt
trevlig form av camping. :)
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

Här är ytterligare en som föredrar campingplatser. Särskilt när man haft lyckan att få tag på Biltemas förtält. Bild från Ängby Camping
 

Bilagor

  • P1040040.JPG
    P1040040.JPG
    3 MB · Visningar: 8

Gert O.

FD HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
3579
Medlemskap
2022
Sv: Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

Underbart Ludde!!
Precis så är det. Hustrun o jag är pensionärer, vi åker ibland söderut med husbilen. Portugal ex.-vis. Övernattar där vi vill , ibland ställplats ibland något annat. Köper det vi behöver "längs vägen" för självhushåll. Inte heller vi har råd att spendera pengar på restaurang, mer än enstaka gånger. Men vi trivs med vårt sätt att resa. Pekpinnarna och kategoriseringarna som görs här får mig att undra hur vedebörande tänker. Dumt, är bara förnamnet!

Keep Rocking!
Gert
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

Jag undrar varför ställplatser och aires har blivit så populära på kontinenten?

Kan det bero på att husbilsåkare inte ville betala för campingens faciliteter som de ändå inte utnyttjar? Eller att de kan komma och lämna platsen utan att hindras av bommar eller andra hinder vid vilken tid på dygnet som helst?
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

Du är nog ganska nära svaret, Knarrevik

Får mig att tänka på en tysk, som anlände till en ställplats i Blekinge.
- Det kostar 120:- Ska du ha el?
- Nej
- OK.... det ingår i priset.
- Då ska jag ha el
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Får man vara medlem fast man gillar campingplatser

Jag undrar varför ställplatser och aires har blivit så populära på kontinenten?

Kan det bero på att husbilsåkare inte ville betala för campingens faciliteter som de ändå inte utnyttjar? Eller att de kan komma och lämna platsen utan att hindras av bommar eller andra hinder vid vilken tid på dygnet som helst?
Min erfarenhet är snarare att ställplatser är belägna centralt vid resp "upplevelser/stads-/bykärnor", mm medan campingar ligger mer i naturen med helt andra värden (natur, lugn, avskildhet, mm) och kanske beror populäriteten ytterst på att husbilarna blivit fler!

Betr betalning så tror jag inte det finns någon husbilist eller husvagnsägare som betalar något om han inte måste men det rör sig inte om så stora pengar av/på en hel resas pris? Trivseln och helheten i resan måste också få ha ett värde. Söderöver är det inte så stora kostnadsskillnader mellan campingar kontra ställplätze, om de inte ligger i naturgebiet el dyl förståss.
Fö har campingplatser söderöver ofta avgifter per fordon, per person, per djur, per dusch, mm vilket oftast inte tas ut på Ställplätze.
 
Toppen