• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färskvatten

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Åker in på vilken tapp som helst och fyller tanken, handlar sällan nåt men aldrig någon som sagt nåt.. Lite service får man väl ha eller?
Inte konstigt att husbilsfolk är illa omtyckta, lite varstans, lite service och vatten vill man ha, självklart ska det vara gratis. Blir riktigt förbannad på denna snikenhet!
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nyköping beskriver sin vattenkiosk här, i anslutning till ställplatsen kan man tömma toakassett och fylla färskvattenvatten (här)

Personligen tycker jag att man inte tar någonting utan lov...

Håller fullständigt med om det!;)

Aha, den var helt nybyggd när jag såg den, men det fanns en knapp där det stod dricksvatten, jag testade om den fungerade och det gjorde den. Som jag uppfattade det så var det för att allmänheten skulle kunna få tillgång till vatten.

Nu lär det nog dröja några månader innan jag kommer dit igen så jag kan inte se om knappen dricksvatten finns kvar.

Själv har jag aldrig tankat dricksvatten på annat ställe än campingar och hemma!
Dubbla kassetter och 150 liter vatten gör att vi klarar oss utan tömning/påfyllning i ca 7 dagar, men vi brukar ta in på en camping var 3:e dag.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Kom att tänka på mitt inlägg 10 när jag nyligen gick förbi en cirkus. Så här ser röret ut som inte kan användas i Malmö. Vet ni om det är så även i kommunen där ni bor? Eller skulle Malmö ha en speciell hotbild?
 

Bilagor

  • 20190722151336_IMG_3209.JPG
    20190722151336_IMG_3209.JPG
    2,2 MB · Visningar: 140

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Jag brukar om det skulle behövas en fyllning av vatten när jag tankar diesel fråga om jag kan KÖPA vatten.
I de flesta fall inga problem, svaret har vid ett flertal tillfällen varit, eftersom du frågar så är det okay. Det har hänt ett fåtal gånger att jag behövt betala har ändå åkt husbil sedan 1986. Tycker annars att som det är i t.ex. Tyskland på många ställen en myntautomat, skulle gärna betala en slant för att under ordnade förhållande tanka vatten .
 
Toppen