Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Under motorhuven brukar det finnas en skylt med färgkodEn fadäs. En stor sten som jag inte såg och skrapade emot. Är det någon som kan tipsa om färgkod. Tänkte spackla och slipa. Sen lägga på färg och sist 2k klarlack. Efter det vattenslip och polering. Brukar funka på bilar.
Visa bilaga 240281
Bianco betyder vit vill jag minnas, på bilden ser det ut som att bilen är i silver.Visa bilaga 240282Hittade faktiskt en färgkod på balken längst fram. 249 Bianco Bachisa.
Nu är frågan om det är färgkod för husbilen eller orginalkod för Fiat ducato?
Det verkar vara en grå färg!Ja det är silver. Är nog bäst och gå till en lackfirma.
Att beskriva färg i bokstäver är svårt, ännu svårare att förstå namnen färgerna får!Enligt google Översätt så betyder Bianco Banchisa "Vitt isflak".
//Michael, medlem