• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extremt djurplågeri

F

F.d. 16416

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

Tog bort delar av inlägget, som kunde misstolkas...men menade att om vi avstår att köpa så finns inget utrymme för denna grymma hantering.
Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Extremt djurplågeri

För vår skull

Är burdjuret bara kött, päls och läder
eller har det också en hjärna
tänker vi på det när vi köper kläder
att djuren inte kan sig värna
mot människans girighet och grymhet
fåfänga, aningslöshet och dumhet

Vad gör väl det att någon lider
det har ju djuren gjort i alla tider
huvudsaken är väl att vi kan oss smycka
med djurens vackra pälsar, det ger oss lycka

Gott är att kunna skydda sig mot kylan en kall och bister vinternatt
att kunna framstå som vackert klädd i päls
vad rör det mig vad dom gör långt där borta, det var ju bara en katt
en hund eller något annat litet djur i päls
 
H

hianders

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

Jag har också skrivit på listan och skickat vidare till andra kamrater.
Jag har sett filmen tidigare och vill inte se den igen. Kommer bara ihåg ögonen på slutet.

fru hianders/Inger
 

swemat

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Sv: Extremt djurplågeri

Det man göra själv är att låta bli att köpa läder/päls. Framförallt päls. Och kontrollera varifrån lädret kommer. Lägg även ut den här snutten på fler forum. Tex Facebook. Ju fler som ser det desto bättre.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Extremt djurplågeri

Just det, Swemat! Sprid budskapet överallt! Internet är ett fantastiskt medium för sådana här aktioner.

Jappe
 
F

F.d. 18368

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

Just det, Swemat! Sprid budskapet överallt! Internet är ett fantastiskt medium för sådana här aktioner.

Jappe

Allt började för ca 6000 år sedan då vi gick från att vara jägare till att bli jordbrukare. Alla jägarfolk lever som ett med naturen.När vi alla var jägare funkade det bra. Nu är vi en produkt av en livsstil som har gjort att vi kan ställa till hur mycket elände som helst. Vi är alla av samma skrot. Vi i västländerna kan sitta på våra feta arslen och vara moraliska. Vi har vår rikedom tack vare att vi har länsat uländerna på deras tillgångar. Det finns allt för många människor här på jordklotet och fler blir vi. Vi går mot vår undergång och det enda vi tänker på är att shoppa och skriva på någon protestlista för att döva vårt samvete. Vi är den felande länken här på jorden.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Extremt djurplågeri

Jag instämmer i mycket av vad Wikstrom skriver men jag tycker inte att vi ska skriva protestlistor för att döva våra samveten.

Den här protestlistan ska vi skriva på för att hjälpa till med ett sätta stopp för ett mycket grovt djurplågeri!

Dessutom ska vi inte köpa kläder med päls från hund- och kattfarmer, där man i princip "odlar" djur för pälsens skull. Det går lika bra med syntetpäls!

Jappe
 
Senast ändrad:
Toppen