• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extremt djurplågeri

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Skriv på för hundarnas skull!!!

VARNING!!! Se INTE videon om ni känner att ni kommer att må dåligt under oöverskådlig framtid men skriv på och sänd vidare!!!!!

Läs NOGA nedan och jag uppmanar er alla, SKRIV PÅ OCH SÄND TILL ALLA ERA HUNDVÄNNER. GÖR NYA LISTOR OM DE BLIR
FULLA OCH SÄND IVÄG! VI MÅSTE FÅ ETT STOPP FÖR HUNDPÄLSFARMARNA!!

Det är svårt att föreställa sig ett mer fasansfullt och smärtsamt sätt för en levande varelse att möta döden på än detta. Vad är det för värld vi lever i om vi förblir passiva och tillåter det här att fortgå?! Ska våra barn behöva leva med detta i den värld vi lämnar efter oss eller ska VI sätta stopp för det? Blundar vi för detta och bryr oss bara om våra egna hundar?

En EU-lag är inte tillräckligt. UPP TILL KAMP!

RESEBOJKOTTA ALLA LÄNDER SOM TILLÅTER LIVE SKINNING OCH HAR BEFOLKNING SOM LIVNÄR SIG PÅ DET! GE DEM INTE ERA TURISTPENGAR!!!

Läs detta innan ni tittar på videon:

When the fur is finally peeled off over the animals' heads, their naked, bloody bodies are thrown onto a pile of those who have gone before them. Some are still alive, breathing in ragged gasps and blinking slowly. Some of the animals' hearts are still beating five to 10 minutes after they are skinned. One investigator recorded a skinned raccoon dog on the heap of carcasses who had enough strength to lift his bloodied head and stare into the camera.

Här är länken till dom som har is i magen. Jag själv klarar inte att se sådant, där man flår hundar levande...

A Shocking Look Inside Chinese Fur Farms
 
Senast ändrad:

Tant Sture

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Nackdelen med denna Diktatur är att vad jag än köper i Västvärlden, så nog står det "Made in China" i botten på ta mej attan varenda pryl numera. En bojkott av detta land vore helt på sin plats, men ett land där man har så stor folkmängd och därtill äter både hund och katt, vad skulle det göra?
Tant Sture
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Extremt djurplågeri

Fy vad hemskt...jag fick stänga av, klarade inte att se mer...
Hoppas dessa människor kommer att brinna i helvetet en gång när det är slut för dom.
/Annette
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Det va det mest jä...ga jag sett. Några sekunder sen stannades min film omgående.

Helt otroligt.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Har inga ord . . . . . . . . . .får mest gråt i halsen!
Svin är trevliga djur jämfört med dessa varelser.
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

Hej Jappe!

Måste erkänna att blödig som jag är, vågar jag inte ens titta på eländet! Och visst, givetvis ska sådant bekämpas med alla till buds stående medel. Klubbningen av sälungar, för att rika kärringar ska kunna gotta sig i sälpäls, är väl ett utslag av samma fenomen.
Problemet är bara: Hur bekämpar man sådana här groteska, svinaktika, sadistiska, djävulska beteenden??? Jag har inte råd att åka till Kina och slå dem på käften, inte ens med husbil. Förslag mottages med tacksamhet!
Mvh LaBri/Lasse:confused::mad::confused::mad:
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

det var bland det värsta jag sett någon gång..stängde oxå av efter den blicken som det stackars flådda djuret gav rätt in i kameran. FY!

//Agneta
 
F

F.d. 54222

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

Alla svältande i världen utan värdighet som finns i många länder har det nog plågsammare i flera år. Dessa djur dog nog inom ett par timmar, finns nog många svältande som skulle önska det.
Om vi inte kunnat göra något åt svälten och fattigdomen som funnits i så många år, hur ska vi kunna gör något åt detta.
JAG tycker synd om djuren, inget snack men ju ska vi utrota detta vansinne när vi inte har utrotat svälten på över 40 år med alla galor och insamlingar.
Jag tycker mer synd om barnen i världen som får utstå all skit eftersom befolkningarna sitter på sina bakar och bara tittar på.
Vad har alla demonstrationer lett till, nä fortsätt bara att slå och sparka på alla fattiga, sjuka och arbetslösa, för dom som har det dåligt, och gör detta ute i världen gör det för att alla som har välstånd ska kunna få det ännu bättre.
Tror inte längre på protestlistor och brukar inte lägga mig i men nu tycker jag att vi ska protestera mot allt i vår närhet istället för det som sker i Kina.
Låt dom hålla på för dom gräver sin egen grav och det kommer vi aldrig att kunna göra något åt.

Tack för ordet
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Jo det finns faktiskt några skillnader:
Människans lidande, har människan skapat själv!
Djurens onaturliga lidande skapas också av människan, i onödan.
Människan kan försvara sig mot sin egen art!
Djuren kan inte försvara sig mot människan!

PS Vi lever och verkar nu 2009 och inte före år 0000.
För mig känns det orätt att försvara det ena lidande med ett annat lidande.
 
Senast ändrad:

Leif Karlsson

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Extremt djurplågeri

Nej den filmen klara jag inte att se .... hur i hela världen kan man behandla djuren så? Var finns listan som man kan skriva på?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Extremt djurplågeri

Jag tvekade länge innan jag startade den här tråden! Jag har sett videon tidigare och jag mådde illa länge efteråt. Jag skulle faktiskt vilja uppmana er att inte se videon! Den är djävulsk!

Däremot vill jag uppmana alla att skriva på uppropet! Sådan här hantering av djur måste upphöra!

Jappe
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Du gjorde så rätt Jappe!
Även om jag sedan mycket länge vet vilka "djävulska övningar" några få människor håller på med, så vill jag inte vara utan den vetskapen du förmedlade mig. Tack!
Julian
 

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Detta är väl inte sant ?????????? finner inga ord för detta ! Tack för varningen kunde inte titta mer än 2sek för då hade mitt Hjärta stannat ! Varför ?????? Gör man så ??????????????????????? / En förtvivlad Bosse
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Extremt djurplågeri

Håller med!
Det är hemskt att se!
Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Extremt djurplågeri

Inlägget borttaget p.g.a. Roadgliders förtydligande.
JvH
 
Senast ändrad:
Toppen