Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad är kriteriet för att det är fullt och vad är kriteriet för att börja ladda igen?Generatorn slutar att ladda när startbatteriet är fullt o laddar alltså inte bodelsbatteriet.
Generatorn slutar att ladda när startbatteriet är fullt o laddar alltså inte bodelsbatteriet.
Det här låter inte klokt i mina öron!!! Husbilsleverantören borde kunna ge bättre förklaring för så här ska det inte vara. Tänk om man har valt vakompressorkyl, vad ska den gå på om inte ström? Och att generator ska styra bodelen, det tror jag inte mycket på...Fick problem med kyl/frys i vår nya bil och fick svar från Thetford att det berodde på den s k smartgeneratorn i bilen. Bilen är en Fiat från 2017 och eftersom generatorn går i viloläge sjunker spänningen och kyl fungerar inte med 12 v - lösningen under färd. AES inställningen blir meningslös om detta inte löses. Man får köra med gas under färd.
Jag tror inte på detta med att generatorn går i något viloläge, däremot kanske den laddar smart som en CTEK laddare, dvs när batteriet är fullt så sänker den spänningen till en lämpligare nivå tex 13V eller strax under.Fick problem med kyl/frys i vår nya bil och fick svar från Thetford att det berodde på den s k smartgeneratorn i bilen. Bilen är en Fiat från 2017 och eftersom generatorn går i viloläge sjunker spänningen och kyl fungerar inte med 12 v - lösningen under färd. AES inställningen blir meningslös om detta inte löses. Man får köra med gas under färd.
---------------------------------------------Fick problem med kyl/frys i vår nya bil och fick svar från Thetford att det berodde på den s k smartgeneratorn i bilen. Bilen är en Fiat från 2017 och eftersom generatorn går i viloläge sjunker spänningen och kyl fungerar inte med 12 v - lösningen under färd. AES inställningen blir meningslös om detta inte löses. Man får köra med gas under färd.