• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)

Hej jag har köpt en garmin dezl 760LM med 7 tum skärm den är helt grym så jag tycker att du ska titta på en sån jag har en mini iPad och det går inte att gemföra med garmin H/Klas
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)

Idag lyckades jag äntligen bestämma mig, eller egentligen var det min fru som lyckades bestämma mig. :)

Det blev en 3597LMT med led-skärm, efter att ha konstaterat att jag tyckte det var viktigt med en bra fungerande hållare (aktiv hållare) så var det bara 2797 och en modell för 15-1700kr som stod kvar som kandidater, den billigare var tydligen slut och jag fick inte köpa demo-exet (jag vädrade affärer!:D)

Då helt plötsligt fick jag upp ögonen för denna 3597 som jag har bredvid mig nu, eller ja,, det var väl min fru som gav en vink åt vilket håll jag skulle titta. ;)
Den hade en magnet som håller fast den och således inte den hållaren jag hade bestämt mig för, men tiden får visa om det fungerar. Jag slipper i alla fall krångla med sladden när jag tar bort eller sätter dit den vilket jag inte gillade med min numera döda Navigon.

Jag blev imponerad av bildkvalitén med ledskärm och den hade bättre batteritid än sjutummaren. flera andra saker blev mycket bättre än i min gamla garmin (förmodligen en av de första garmin tillverkade)

Hbk:s lista är inmatad och jag är mycket nöjd med att det går att fixa egna genvägar i menyn, det blir en hel del mindre knapptryckningar med den här jämfört med min gamla.
Nu ser jag på min egen bild var kostnaden för resan kommer att hamna på, vad väntar jag på???

36345.jpg

22349.jpg

21132.jpg

mvh nöjd jocke

ps, Jappe,, naturligtvis har jag en och annan papperskarta med mig och så länge ingen får för sig att skruva ner trafikskyltarna så är det jag som tar befälet och vrider på ratten när jag tycker det är dags. min fru lägger sig i ibland också... :D
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)

Ni som har en dēzl 760 kanske är intresserade att kolla upp om det här kan fungera ihop med eran gps: https://buy.garmin.com/sv-SE/SE/vag...rigt/bc-20-tradlos-backkamera/prod138554.html

Den verkar bara fungera ihop med två modeller och jag har skickat ett mail till garmin med frågan om de kommer att ordna så att den går att använda till fler modeller i framtiden.

Sen är den trådlös, jag har inte bara läst gott om trådlösa backkameror men jag har minimal erfarenhet av dem och ingen erfarenhet av garmins nya pryl så jag kan inte uttala mig om hur det fungerar.

mvh jocke
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)

Hej jocke jag har kollat upp att den passar jag ska beställa en sån backkamera
trådlös den ska vara kanon bra kostar ca 1200 kr:yes:
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)

Hej jag köpte en 7 tums skärm Garmin detzel 760 och fungerar perfekt, nu har jag fått hem en Backkamera som passar ihop med den heter garmin BC 20 och det blev en kanon bild när jag kopplade i hop dom så satsa på en sådan H/klas:yes:
 
Toppen