Sv: Erfarenheter Garmin 2797 Lmt (gps)
Idag lyckades jag äntligen bestämma mig, eller egentligen var det min fru som lyckades bestämma mig.
Det blev en 3597LMT med led-skärm, efter att ha konstaterat att jag tyckte det var viktigt med en bra fungerande hållare (aktiv hållare) så var det bara 2797 och en modell för 15-1700kr som stod kvar som kandidater, den billigare var tydligen slut och jag fick inte köpa demo-exet (jag vädrade affärer!

)
Då helt plötsligt fick jag upp ögonen för denna 3597 som jag har bredvid mig nu, eller ja,, det var väl min fru som gav en vink åt vilket håll jag skulle titta.

Den hade en magnet som håller fast den och således inte den hållaren jag hade bestämt mig för, men tiden får visa om det fungerar. Jag slipper i alla fall krångla med sladden när jag tar bort eller sätter dit den vilket jag inte gillade med min numera döda Navigon.
Jag blev imponerad av bildkvalitén med ledskärm och den hade bättre batteritid än sjutummaren. flera andra saker blev mycket bättre än i min gamla garmin (förmodligen en av de första garmin tillverkade)
Hbk:s lista är inmatad och jag är mycket nöjd med att det går att fixa egna genvägar i menyn, det blir en hel del mindre knapptryckningar med den här jämfört med min gamla.
Nu ser jag på min egen bild var kostnaden för resan kommer att hamna på, vad väntar jag på???
mvh nöjd jocke
ps, Jappe,, naturligtvis har jag en och annan papperskarta med mig och så länge ingen får för sig att skruva ner trafikskyltarna så är det jag som tar befälet och vrider på ratten när jag tycker det är dags. min fru lägger sig i ibland också...